پسقله به نمایش درآمد

مستند پسقله در سالن حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی تهران به نمایش درآمد.

مستند پسقله با همکاری روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد در بیمارستان شهید صدوقی یزد فیلمبرداری شد و تلاش‌ها و از خود گذشتگی‌های کادر درمان این بیمارستان در دوران کرونا و زندگی دکتر زهره آخوندی، متخصص عفونی را در این دوران روایت می‌کند.

کارگردان مستند در این مراسم گفت: با وجود خطر ابتلا به کرونا در بیمارستان و کادر درمان به دنبال سوژه بودم تا اینکه با دکتر زهره آخوندی آشنا شدم و پژوهش میدانی در مورد ایشان را آغاز کردم. دکتر در ابتدا با اکراه پذیرفت، ولی با آغاز تصویربرداری در اسفند ۹۸ به کار علاقه‌مند شدند و پیشنهاد هم می‌دادند.

مجید شیدا با اشاره به اینکه دوست نداشتم اسم ادبی برای این مستند انتخاب کنم، افزود: در یزد یک اصطلاح به نام فسقله داریم و در یکی از دیالوگ‌هایی شنیدم شخصیت اصلی مستند از این واژه استفاده کرد و با توجه به اینکه یک ویروس پسقله تمام جهان را به هم ریخته است و جنبه طنزی هم دارد اسم فیلم را پسقله گذاشتم.

زهره آخوندی نیز درباره تجربه قرار گرفتن در برابر دوربین یک مستند ساز اظهار داشت: در ابتدا سخت بود، ولی کم کم دوربین را فراموش کردم و با کارگردان و کاری که انجام می‌داد همراه شدم و زوایای پنهان از شخصیت خودم را در شرایط سخت و بحرانی کرونا کشف کردم.

گفتنی است، فیلم مستند پسقله در چهاردهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت رتبه اول بخش ویژه کرونا را کسب کرد.

برچسب ها: کرونا ، مستند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار