پرداخت صد درصدی مطالبات گندمکاران همدانی

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان از پرداخت صد درصدی مطالبات گندمکاران استان خبر داد.

شهرام پرورش  گفت: ارزش ریالی مطالبات گندم‌های خرید تضمینی از گندمکاران این استان ۶۱ هزار و ۷۶۹ میلیارد ریال بود که به طور کامل پرداخت شد.

او با بیان اینکه ۴۱۰ هزار و ۸۲۲ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است،گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه درباره کشت کلزا اضافه کرد: ۲ هزار و ۹۰۴ هکتار سطح زیر کشت کلزا در استان است که نسبت به سال پیش رشد ۲ برابری دارد.

پرورش با تاکید بر اینکه ۱۹ هزار و ۲۲ کیلوگرم بذر کلزا توزیع شده است یادآور شد: کلزا محصولی راهبردی است که در تناوب با گندم کشت می‌شود و در الگوی کشت استان تعریف شده است.

او گفت: شهرستان‌های رزن، تویسرکان و نهاوند بیشترین میزان سطح زیر کشت کلزا در استان را دارند، اگرچه تلاش می‌کنیم میانگین عملکرد این محصول افزایش پیدا کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه سال زارعی گذشته خرید تضمینی محصول کلزا توسط کارخانه روغن‌کشی به عنوان مباشر شرکت غله انجام شد اظهار کرد: امسال نیز بلافاصله زمان برداشت، محل و میزان خرید مشخص خواهد شد.

همدان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمار‌های منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.