تقاضای ۳۵۰ خانواده در چهارمحال و بختیاری برای پذیرش فرزندخواندگی

مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: هم‌اکنون ۳۵۰ خانواده در استان متقاضی پذیرش فرزندخواندگی هستند که از این تعداد ۱۵۰ خانواده شرایط نگهداری از کودکان را دارا بودند.

مهشید سلیمانی اظهار داشت: امسال شش کودک در استان با لحاظ شرایط قانونی به خانواده‌های صلاحیت‌دار برای فرزند خواندگی سپرده شدند که از این تعداد کودک فرزندخوانده، دو نفر شیرخوار و چهار کودک پسر بالای ۹ سال هستند که به خانواده‌های دارای صلاحیت واگذار شده است.

وی افزود: هم‌اکنون ۳۵۰ خانواده در استان متقاضی فرزندخواندگی هستند و در سامانه فرزندخواندگی ثبت‌نام کرده‌اند، که از این تعداد ۱۵۰خانواده شرایط نگهداری از کودکان هستند.

سلیمانی با اشاره به اینکه بیشتر خانواده‌ها متقاضی فرزند شیرخوارند، اضافه کرد: هم‌اکنون ۳۰ کودک در مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست استان حضور دارند که تعداد کودکان شیرخوار در این مراکز کم است.

وی با اشاره به کم بودن استقبال خانواده‌ها برای پذیرش کودکان معلول، بیان داشت: هم‌اکنون دو کودک دارای معلولیت در این مراکز حضور دارند.


بیشتر بخوانید


سلیمانی تصریح کرد: از پارسال ۱۵ کودک از مراکز بهزیستی استان به متقاضیان فرزندخواندگی واگذار شده است که سه مورد از این کودکان دارای معلولیت خفیف تا متوسط و یا دارای بیماری بودند که از این تعداد یک مورد کودک کم‌بینا و دو مورد کودک دارای پیگیری درمان به خانواده‌ها برای فرزندخواندگی تعلق گرفته است.

وی تاکید کرد: برای تعلق کودکان معلول به خانواه‌ها محدودیتی وجود ندارد و داشتن شرایط عمومی و تمکن مالی خانواده، سلامت جسم و روان خانواده الزامی است و محدودیت سنی برای پذیرش کودکان معلول وجود ندارد.

سلیمانی گفت: برای خانواده‌های متقاضی فرزند معلول مشاوره‌های حقوقی و مشاوره‌های خانوادگی، پیگیری‌های مددکاری و بازدید و نظارت‌های لازم برای آگاه‌سازی خانواده‌ها انجام می‌شود.

به گفته وی، خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی باید پس از مراجعه به اداره بهزیستی و ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند، تا پس از بررسی شرایط لازم توسط کمیته تخصصی، واگذاری فرزند انجام شود.

سلیمانی افزود: براساس قانون کودکان شیرخوار تا دو سال به متقاضیان ۳۰ تا ۳۴ ساله، کودکان سه تا پنج سال به متقاضیان ۳۵ تا ۳۹ ساله، کودکان شش تا هشت سال به متقاضیان ۴۰ تا ۴۴ سال، کودکان ۹ تا ۱۱ سال نیز به متقاضیان ۴۵ تا ۴۹ سال و کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز به افراد متقاضی ۵۰ سال به بالا داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون سه مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در استان فعال است که از این تعداد یک مرکز شیرخوارگاه دولتی، یک مرکز دخترانه در شهرکرد و یک مرکز پسرانه درفارسان فعال است و هم‌اکنون ۳۰ بچه بی‌سرپرست و بدسرپرست در این مراکز نگهداری می‌شود.

سلیمانی به حمایت بهزیستی استان از خانواده‌های نیازمند دارای فرزند دو قلو و سه قلو اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون کمک هزینه معیشت به ۸۶ خانواده دارای فرزند سه قلو و بالاتر و همچنین ۸۰۵ خانواده دارای فرزند ۲ قلو پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۵۲ هزار خانواده با جمعیتی بیش از ۱۰۶ هزار نفر زیرپوشش خدمات این نهاد قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار