آغاز پنجمین کاروان ترویجی الگوی کشت پاییزه در سیستان و بلوچستان

پنجمین کاروان ترویجی الگوی کشت پاییزه در سیستان و بلوچستان آغاز بکارکرد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور دانش افزایی و آگاهی بخشی در خصوص برنامه الگوی کشت، حرکت کاروان ترویجی استان از امروز دوشنبه یکم آبانماه با حضور گسترده محققین، کارشناسان، مروجین و بهره‌برداران با ۹۸ سازه ترویجی در ۴۹ مرکز جهادکشاورزی بخش و دهستان آغاز و تا دوم آبانماه ادامه خواهد داشت.

بهزاد شهرکی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه در موضوع الگوی کشت فقط با کشاورزان سر و کار نداریم بلکه مسؤولین نیز که به طور مستقیم و غیرمستقیم با کشاورزان در ارتباط هستند باید در جریان برنامه‌های صورت گرفته و در دست اقدام سازمان قرار بگیرند، حضور ائمه جمعه، فرمانداران، بخشداران و مسؤولین محلی را در این کاروان‌ها از نقاط قوت آن دانستند.

شهرکی، انتقال و نشر دانش و فناوری‌های نوین، افزایش بهره‌وری مصرف آب، بیمه، مدیریت مخاطرات و تاب آوری، جهش تولید در دیم زارها، کاهش ضایعات و نهایتا " افزایش درآمد کشاورزان را از رویکرد‌های اصلی این کاروان دانستند.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است به منظور ارزیابی و نظارت کمی وکیفی و میدانی برنامه، پنج تیم ستادی به مناطق مختلف استان اعزام شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار