خطر جان باختن ۱۳۰ نوزاد نارس در بیمارستان‌های غزه

مقامات غزه می‌گویند نبود برق می‌تواند جان ۱۳۰ نوزاد نارس را در بیمارستان‌ها بگیرد.

محاصره کامل نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی طی ۱۵ روز اخیر مانع از ورود آب، مواد غذایی، سوخت و تجهیزات پزشکی به این منطقه شده است. با این حال، فشار‌های جامعه جهانی در نهایت باعث شد تل آویو با ورود میزان کمی از کمک‌ها به غزه از گذرگاه رفح موافقت کند؛ اما این کمک‌ها شامل سوخت نمی‌شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، سوخت در نوار غزه به زودی به پایان می‌رسد و ژنراتور‌های بیمارستان‌ها دیگر سوختی برای تولید برق در اختیار ندارند. همین موضوع می‌تواند جان بیماران را به مخاطره بیندازد. 

پزشکان بخش مراقبت‌های نوزادان نارس اکنون به دنبال سوخت و دارو‌های ضروری به منظور نجات جان نوزادان هستند. 

اشرف القیدرا، سخنگوی وزارت بهداشت غزه در این باره به خبرنگاران گفت: اکنون ۱۳۰ نوزاد نارس که به علت تولد پیش از ۹ ماهگی نیازمند نگهداری در محفظه‌های مخصوص هستند در بیمارستان‌های نوار غزه نگهداری می‌شوند. این بدان معناست که نبود برق می‌تواند جان این نوزادان را بگیرد. 

وی خاطرنشان کرد: تمامی بیمارستان‌های ما به ویژه بیمارستان شیفا که بزرگترین بیمارستان عمومی از میان ۱۳ بیمارستان غزه است ذخایر سوختش در حال اتمام بوده و اکنون در حال مصرف آخرین ذخایر خود است. اکنون ما منابع برق را به بخش‌هایی حیاتی که به آن نیاز دارند اختصاص داده ایم، اما معلوم نیست چه زمانی این ذخایر پایان یابد. 

بر اساس آمار رسمی مقامات غزه، از هفتم اکتبر که حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه آغاز شده است بیش از ۵ هزار نفر جان باخته اند که از این میان ۲ هزار و ۵۵ تن از آن‌ها کودک بوده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار