عدالت در سلامت با ارائه خدمات سلامت در مناطق روستایی

با استقرار خانه های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت در حاشیه شهرها و مناطق روستایی و افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، عدالت در سلامت مهیا شده است.

 حبیب غزنوی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی  المهدی(ع) زاهدان با بیان اینکه تامین سلامت همه جانبه و ارائه خدمات به مردم حاشیه شهر و روستاها و مناطق کم برخوردار در اولویت سیستم بهداشت و درمان قرار دارد گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال حاضر تمامی خدمات سلامت به مردم این مناطق ارائه می شود و شاهد ارتقا شاخص‌های بهداشت و درمان هستیم.
 
وی ادامه داد: همکاران ما در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی با ارائه خدماتی از قبیل ویزیت پزشک، اقدامات دندانپزشکی، داروخانه، آزمایشگاه، مراقب سلامت از نوزادی تا سالمندی و مادران باردار، مامایی، مشاوره تغذیه و روان و نظارت های محیطی در واقع در خط مقدم مبارزه با انواع بیماریها و ناهنجاریها در حوزه بهداشت و درمان قرار دارند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه مراکز خدمات جامع سلامت روستایی، محیط ارائه خدمت نظام سلامت کشور و پیشانی فعالیتهای بهداشت و درمان در سطح اول هستند گفت: ارتقاء شاخص های حوزه های گوناگون بهداشتی بدون عملکرد مطلوب این مراکز امکان پذیر نمیباشد.
 
وی افزود: از زحمات تمامی همکارانم در تمام مراکز دور افتاده و روستایی تقدیر و قدردانی می نمایم.
 
دکتر فریبرز راشدی رئیس مرکز بهداشت زاهدان نیز در این بازدید به بیان شرح فعالیت های این مرکز پرداخت و گفت: مرکز خدمات جامع سلامت روستایی «المهدی(ع)» واقع در شهرک گاوداران با ۳ پزشک مستقر به جمعتی بالغ بر ۲۴۰۰۰ نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار