ورود قوه قضائیه برای ترخیص کالا‌های اساسی از بنادر و صادرات کالا‌های تولیدی

معاون دادستان کل کشور از ورود قوه قضائیه برای ترخیص کالا‌های اساسی و صادرات کالا‌های تولیدی خبر داد.

علی جمادی معاون دادستان کل کشور در حاشیه بازدیداز مجموعه پتروشیمی مارون گفت: یکی از مناطقی که اهمیت زیادی در تولید و ایجاد اشتغال دارد، شهرستان ماهشهر است و در بازدیدی که از پتروشیمی ماهشهر انجام شد، مشکلات این واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه ادامه داد: مقام معظم رهبری یکی از اولویت‌های نظام را بحث تولید و حمایت از آن می‌دانند که در همین راستا رسیدگی به مشکلات حقوقی واحد‌های تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه و دادگستری استان‌ها صورت می‌گیرد و تلاش بر این است که موانع و مشکلات با کمترین آسیب و بدون هیچگونه مانعی در مسیر تولید رسیدگی می‌شود.

جمادی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته مجموعه دادگستری و دادستانی استان در حمایت از اشتغال و تولید، گفت: در بازدید سال گذشته از واحد‌های صنعتی استان خوزستان، موانعی در مسیر این صنایع بود که با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، این موانع و مشکلات برطرف شد.

وی ادامه داد: از بنادر و گمر‌کات ماهشهر بازدید خواهیم داشت و اگر مانعی بر سر راه ترخیص کالا‌های اساسی و صادرات کالا‌های تولیدی داخلی باشد، از مسیر قضایی برای رفع آن‌ها ورود می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان نیز گفت: حضور دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در این استان، نشان از اهمیت دستگاه قضا به حمایت از تولید است.

صادق جعفری چگنی افزود: با پیگیری‌های رئیس کل دادگستری خوزستان و سایر اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان، در شش ماهه امسال از بیکاری چهار هزار نفر جلوگیری و یا به کار بازگشتند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی نهایت حمایت خود را از صنایع و واحد‌های تولیدی در برنامه کاری خود دارد، گفت: در این مدت شاهد احیای مجدد برخی واحد‌های تولیدی با رفع موانع قضایی از آن‌ها بودیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.