استفاده از ظرفیت مالیات بر ارزش افزوده برای خدمات شهری در سکونتگاه‌های غیر رسمی

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: یکی از تبصره‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در خصوص استفاده از ظرفیت مالیات بر ارزش افزوده برای ایجاد خدمات شهری در سکونتگاه‌های غیر رسمی است.

علی فرد معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازیگ فت: با توجه به رشد شتابان سکونت‌های غیر رسمی، برای ساماندهی این سکونت گاه‌ها اقداماتی انجام شد که یکی ازین اقدامات اختصاص دادن یکی از تبصره‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در خصوص استفاده از ظرفیت مالیات بر ارزش افزوده برای ایجاد خدمات شهری در سکونتگاه‌های غیر رسمی بود.
 
وی افزود: روال کار بدین گونه است که بعد از شناسایی محلات، طبق مطالعات مصوب ستاد یا اداره کل راه و شهرسازی پروژه‌ها در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب می‌شوند و از طریق اداره کل امور مالیاتی و تخصیص مالیات بر ارزش افزوده؛ اقدامات لازم انجام می‌شود.
 
این مقام مسئول بیان داشت: سکونتگاه‌های غیر رسمی محدوده‌هایی هستند که خارج از ضوابط و مقررات قوانین طرح توسعه شهری، در درون یا خارج از محدوده شهر به صورت شتاب زده شکل گرفته‌اند و دارای ضعف شدید خدمات شهری می‌باشند.
 
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی افزود: وظیفه اداره کل راه و شهرسازی، شناسایی محلات هدف است و همچنین افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد و پروژه‌های جدید هم بر اساس دستور ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران و با همکاری دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت باز آفرینی شهری ایران انجام و پیگیری می‌شود.
 
فرد خاطر نشان کرد: هر دو ماه گزارش عملکرد استان به دبیرخانه ستاد ملی ارسال می‌شود تا مشکلات و مسائل در استان برطرف شده و بتوانیم به نحو احسن از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار