تعیین فرایندهای کوتاه برای سرعت‌بخشی به روند صدور سند اراضی کشاورزی در اردبیل

استاندار اردبیل گفت:فرایندهای کوتاه برای سرعت‌بخشی به روند صدور سند اراضی کشاورزی در استان تعیین شود.

سیدحامد عاملی در نشست بررسی روند صدور اسناد اراضی کشاورزی استان که با حضور ویدئوکنفرانسی فرمانداران برگزار شد با بیان اینکه بر اساس آمارهای ثبت اسناد، تاکنون برای ۲۴ درصد از اراضی کشاورزی استان سند صادر شده، پرهیز از فرایندهای طولانی برای سرعت‌بخشی به روند صدور سند اراضی کشاورزی را ضروری دانست.

او اظهار کرد: بر اساس آمارهای ثبت اسناد، تاکنون برای ۲۴ درصد از اراضی کشاورزی استان اردبیل سند صادر شده که پرهیز از فرایندهای طولانی برای سرعت‌بخشی به روند صدور سند اراضی کشاورزی ضروری است.

استاندار اردبیل افزود: با توجه به تأثیرگذاری صدور اسناد اراضی کشاورزی در شرایط مختلف و آینده جامعه، شفافیت مالکیت و همچنین کاسته شدن از پرونده‌های قضایی، باید هماهنگی‌ها برای سرعت‌بخشی به روند صدور اسناد بیش‌تر و اطلاع‌رسانی‌ها و آگاه‌سازی مردم با مشارکت دهیاران و بخشداران انجام شود.

عاملی بیان کرد: صدور سند برای اراضی کشاورزی به غیر از هزینه‌های ثبتی، هزینه دیگری ندارد.

او تصریح کرد: برای اینکه دسترسی به میزان صدور سند مالکیت اراضی به سهولت انجام شود، لازم است هر یک از شهرستان‌ها درصد اراضی کشاورزی خود را نسبت به درصد کل اراضی استان استخراج کرده و میزان صدور سند در حوزه مربوط را احصا کنند.

استاندار اردبیل با تشریح عملکرد شهرستان‌های استان اردبیل در صدور سند اراضی منطقه مربوط، گفت: سرعت‌بخشی کلیه شهرستان‌ها و هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط برای صدور ۵۰‌ درصدی اسناد تا ماه‌های آینده ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.