در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

گفتمان مقاومت راهکاری برای مقابله با تفکر صهیونیستی

یک کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی گفت: تنها راه مقابله با اسرائیل و تفکر صهیونیسم گفتمان مقاومت است.

۱۵ مهر ماه بود که حماس با آغاز یک جنگ ترکیبی و غافلگیرانه پاتک محکمی به بدنه رژیم صهیونیستی زد و سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل را غافلگیر کرد.

 محمد الضیف، فرمانده کل گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس در سخنانی از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد و گفت: الان زمان اتحاد مقاومت است و هر کسی که سلاحی به دست دارد، بیرون بیاید و علیه اشغالگران دست به مقاومت بزند. زمان ماجراجویی‌ها گذشته و باید اشغالگران را از فلسطین جارو کنیم.

مرتضی سلمانی، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در پاسخ به این سوال که آیا ما توانستیم همپای حضور نظامی‌مان در منطقه تولیدات رسانه‌ای درباره محور مقاومت داشته باشیم، گفت: سیاست خبری ما صرفاً پرداختن به بخشی از مظلومیت مردم فلسطین بوده، که از نظر من این‌ها فقط بخش کوچکی از ظلم‌های وارده به مردم فلسطین است.

سلمانی ادامه داد: فضای رسانه‌ای کشورمان صرفاً به کشتار مردم بی‌گناهِ فلسطین پرداخته و اکثراً از موضوع اصلی فلسطین یعنی نابودی هویت مردم توسط صهیونیست‌ها غافل شدند. اگر از ابتدا در کنار نشان دادن کشتار و مظلومیت مردم و کودکان فلسطینی درباره سلب هویت و نابودی هویتشان و ملیتشان صحبت می‌کردیم، بسیاری از شبهات موجود ذهن مخاطب را درگیر نمی‌کرد.

این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی با بیان اینکه فیلم «بازمانده» اثر مرحوم سیف الله داد در کنار نشان دادن خوی وحشی‌گری و کودک کشی رژیم صهیونیستی سلب هویت و ملیت فلسطینیان را به تصویر کشید، افزود: ما همچنان نیازمند نگاه‌هایی همچون نگاهِ مرحوم داد به موضوع فلسطین هستیم.

وی درباره موانعی که پیش‌روی فیلمسازان است، بیان کرد: مهمترین مانع نداشتن سناریو مناسب است و علت اصلی آن هم عدم آگاهی و شناخت کامل درباره جنایت صهیونیست‌ها در خصوص سلب هویت و خوی نژاد پرستی آنان است.

سلمانی در پاسخ به این سوال که از لحاظ رسانه‌ای توانستیم روایتگر محور مقاومت باشیم، گفت: شاید اگر موقوع بحران سوریه و حضور داعش این سوال را می‌پرسیدید می‌گفتم ما در حوزه رسانه‌ای روایتگری را باخته‌ایم؛ ولی با نشان دادن توانایی مقاومت و تبیین دقیق گفتمان حاکم بر تفکر مقاومت همگان می‌دانند که تنها راه مقابله با اسرائیل و تفکر صهیونیسم، گفتمان مقاومت است. 

به گفته این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی، در گذشته ترکیه با وجود داشتن روابط رسمی با رژیم صهیونیستی، خود را مدافع حقوق مردم فلسطین می‌دانست. اما با پیروزی مقاومت کشور‌هایی مانند ترکیه که تنها در زبان و نه عمل همراه با مردم فلسطین بودند، دیگر جایگاه سابق خود را نداشتند و مردم فلسطین به گفتمان مقاومت ایمان راسخ تری پیدا کردند.

وی با بیان اینکه اگرچه موضوع جنایات صهیونیست‌ها و کودک کشی اسرائیلی‌ها مهم است، ولی باید ابتدا نشان دهیم هویت مردم فلسطین از آن‌ها گرفته شده، توضیح داد: چرا با اسرائیلی‌ها مخالفیم؟ چون آن‌ها حق حیاتی ابتدایی مردم فلسطین را سلب کردند! اگر کسی به خانه شما بیاید و بگوید بروید اینجا خانه من است، شما چه واکنشی نشان می‌دهید؟ ما هنوز نتوانستیم همین موضوع را تبیین کنیم.  

سلمانی خاطرنشان کرد: اگرچه برای زمین فلسطینی‌ها خرید و فروش انجام شده، ولی اسرائیلی‌ها که کل فلسطین را نخریدند. در تفکر مردم به گونه‌ای القا شده که آن‌ها غاصب نیستند! ما هنوز این موضوع را تبیین نکردیم. اتفاقات اخیر نشان می‌دهند که مردم فلسطین دیگر نمی‌خواهند زیر ظلم باشند؛ با اینکه کودکان و زنان کشته می‌شوند، اما مردم از گفتمان مقاومت دست برنداشته و بر ایستادگی در برابر دشمنِ صهیونیستی پافشاری می‌کنند.  

به گفته این کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی، به اخبار رژیم صهیونیستی نگاه کنید، می‌بینید این تفکر را جا می‌اندازند که «ما باید تمامی فلسطینی‌ها که مخالف ما هستند بکشیم» و در رسانه رسمی‌شان بر خوی وحشی گری‌شان می‌دمند و مردمشان را برای کشتن فلسطینی‌ها تشویق می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار