زمین برای ساخت پردیس سینمایی یاسوج تامین شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال هاست که ساخت سینما در مرکز استان یکی از دغدغه های اصلی مردم بوده و اکنون زمین برای ساخت پردیس سینمایی یاسوج تامین شده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

سید علی احمدزادهاستاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر مهرماه امسال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان، در خصوص ساخت پردیس سینمایی یاسوج با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به توافقاتی رسیدیم که زمین اش را ما تامین کنیم اما اعتبار آن را وزیر تهیه کند.

وی افزود: اکنون زمین سینما تهیه شده و تعهد ما عملیاتی شده است و وزیر قول داده است که به محض تامین زمین، عملیات اجرایی آن را آغاز خواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فرهنگ دچار عقب ماندگی است.نگاه دولت سیزدهم به زیرساخت های زیرساختی و فرهنگی نگاهی فراگیر است و از حوزه فرهنگ غافل نبوده ایم.

احمدزاده عنوان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت های حوزه فرهنگ اعتبار اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: زیرساخت های فرهنگی در سفر رئیس جمهور به خوبی دیده شد.افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال برای حوزه آموزش و پرورش و اعتبارات خوبی برای دانشگاه های استان و برچیدن مدارس سنگی اختصاص یافته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دو سینما امروز در شهرهای سی سخت و بهمئی افتتاح شد و سینمای گچساران هم ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی سینمای دهدشت هم باید سریع تر شروع شود.

احمدزاده ادامه داد: هم اینک مجتمع بزرگ فرهنگی یاسوج با اعتبار ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال توسط یک سرمایه گذار در حال اجراست.موزه دفاع مقدس با اعتبارات سفر نیز در دست اقدام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.