ازسرگیری انتقال پناهجویان افغانستانی به انگلیس

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند بریتانیا پرواز‌های ویژه برای انتقال پناهجویان افغانستانی از پاکستان را از سر می‌گیرد.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند بریتانیا پرواز‌های ویژه برای انتقال پناهجویان اهل افغانستان از پاکستان را از سر می‌گیرد، براساس گزارش‌ها، در اولین پرواز امروز حدود ۲۰۰ پناهجوی افغانستانی از اسلام به بریتانیا منتقل می‌شوند.

روزنامه اکسپرس تریبون پاکستان گزارش داده است قرار است در اولین پرواز امروز (پنج‌شنبه، ۴ عقرب) حدود ۲۰۰ پناهجوی اهل افغانستان از اسلام‌آباد به بریتانیا منتقل شوند.

در گزارش این رسانه به نقل از اداره‌ هوانوردی ملکی پاکستان آمده است قرار است تا پایان ماه دسامبر سال جاری میلادی، ۱۲ پرواز ویژه برای انتقال پناهجویان اهل افغانستان به بریتانیا انجام شود.

این رسانه گفته است بر اساس جدولی که اداره‌ی هوانوردی ملکی پاکستان منتشر کرده است در هر هفته یک پرواز انجام خواهد شد و در مجموع حدود دو هزار پناهجوی اهل افغانستان از پاکستان به بریتانیا منتقل خواهند شد.

پیش از این رسانه‌ی پاکستانی «اکسپرس‌نیوز» گزارش داده بود که این تصمیم از سرگیری پروازهای ویژه برای انتقال پناهجویان اهل افغانستان از پاکستان به بریتانیا، در دیدار هیأتی از کمیساریای عالی بریتانیا و مقام‌های ارشد اداره‌ی هوانوردی ملکی پاکستان در شهر کراچی اتخاذ شده است.

شمار زیادی از شهروندان افغانستان که با نیروها و نهادهای بریتانیایی در بیست سال گذشته همکاری کرده بودند، پس از تسلط امارت اسلامی درخواست پناهندگی به دولت بریتانیا داده بودند و در پاکستان منتظر اتتقال شان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار