«صنعت پاک» سیاست اصلی استان اردبیل در حوزه صنعت است

استاندار اردبیل صنعت را یکی از حوزه‌های مهم و تأثیرگذار در پیشرفت اقتصادی دانست و سیاست اصلی استان در این حوزه را «صنعت پاک» عنوان کرد.

سیدحامد عاملی در جریان سومین سفر شهرستانی خود به نمین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنعت یکی از حوزه‌های مهم و تأثیرگذار در پیشرفت اقتصادی استان اردبیل است و شهرستان نمین یکی از قطب‌های مهم صنعتی استان محسوب می‌شود.

او افزود: محیط زیست و منابع طبیعی مهم‌ترین ظرفیت استان اردبیل بوده و باید این ظرفیت را به‌شکل کامل برای آیندگان حفظ کرد و بر این اساس، صنعت پاک و سازگاری کلیه طرح‌ها صنعتی با محیط زیست، سیاست اصلی استان در حوزه صنعت است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه دغدغه اصلی در سطح استان تکمیل و گسترش زیرساخت‌ها در کلیه حوزه‌ها است، تصریح کرد: طی ۲ سال اخیر ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌های روستایی شهرستان نمین تزریق شده و تکمیل راه‌های مواصلاتی نمین - عنبران و تقاطع غیرهمسطح نمین در دستور کار بوده است.

عاملی ادامه داد: سد عنبران با ظرفیت یک‌میلیون مترمکعب در سال جاری پیش‌آب‌گیری شد و در تابستان مردم منطقه به‌ویژه کشاورزان در حوزه حیاتی آب با مشکلی روبه‌رو نبودند که با افزایش تراز آب‌گیری، خدمت‌رسانی بیش‌تری انجام خواهد شد و هم‌چنین طی ۱۰ روز آینده با بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی، ظرفیت انتقال آب به نمین، عنبران و تعدادی از روستا‌های این منطقه به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

او بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲ پست فشار قوی ۶۳ کیلوولت در شهرستان نمین مستقر شده است و مشکلات مردم این شهرستان در حوزه برق کاهش پیدا کرده و هم‌چنین کل شهرستان نمین تحت پوشش گاز قرار گرفته است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در ۲ سال گذشته بیش از ۵ هکتار گلخانه در شهرستان نمین به بهره‌برداری رسیده است، به ظرفیت‌های گردشگری این منطقه هم اشاره کرد و گفت: نمین ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه صنعت گردشگری دارد و جهت بهره‌برداری مناسب و تبدیل این ظرفیت به ثروت، باید زیرساخت‌های اقامتی اعم از هتل‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری فعال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار