رونق صادرات و واردات و افزایش ۲ برابری تخلیه کانتینر در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از رونق صادرات و واردات و افزایش ۲ برابری تخلیه کانتینر در بندر چابهار از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

قاسم عسکری نسب   اظهار داشت: خط مستقیم کشتیرانی چین به چابهار از یک سال پیش برقرار شده و این موضوع در‌های تازه‌ای برای تجار ایرانی گشوده و حالا شاهد تداوم پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس پیما و رونق تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید بهشتی چابهار هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۴ هزار و ۹۳۸ کانتینر در این بندر تخلیه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دو برابری را نشان می‌دهد. همچنین واردات کالای کنتینری در این مدت رشد ۱۳۵ درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرویس‌های منظم حمل کانتینری از مبدا بندر چابهار به کشور‌های منطقه و آسیای جنوب شرقی برقرار شده است. با توجه به استمرار خط کشتیرانی چین به چابهار، شرایط خوبی برای صادرات و واردات کالا با هزینه قرون به صرفه فراهم است.

عسکری نسب در تشریح بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده از جانب اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برای صاحبان کالا، گفت: تخفیف ۷۵ درصدی در حوزه انبارداری کانتینر‌های پر، تخفیف ۱۰۰ درصدی در حوزه صادرات کانتینر‌های خالی و تخفیف ۵۰ درصدی در حوزه ترانزیت کانتینر در بندر شهید بهشتی برای صاحبان کالا در نظر گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.