تولید لوازم خانگی ایرانی با بازار میلیاردی در جهان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تولید لوازم خانگی ایرانی با بازار چند میلیارد دلاری در جهان اکنون وضعیت نسبتا خوبی دارد.

علی آقا محمدی در حاشیه نمایشگاه لوازم‌خانگی گفت: ایران با دارا بودن مواد اولیه، دستیابی به هوش صنعتی، ماشین آلات، نیروی انسانی و امنیت کافی می‌تواند آینده روشنی برای صنایع رقم بزند.

او با بیان این که برخی تغییرات بنیادین و برخی پایه‌ای است، گفت: امروز غربی‌ها به دنبال آن هستند که نقش ایران در اقتصاد جهان را کمرنگ کنند لذا ما برای خنثی کردن این تفکر نیاز به ایجاد پژوهشگاه‌ها و تغییرات بنیادین در صنعت و اقتصاد کشور خواهیم داشت.

او با اشاره به این که باید در تحقق این مهم مراقب افزایش سرانه تحقیقات نیز بود، گفت: دانش بنیان شدن صنعت قطعا در رویکرد نیروی انسانی نیز موثر خواهد بود. اما اگر تغییرات به موقع صورت نگیرد دچار ایستایی در این بخش خواهیم شد.

آقا محمدی با تاکید برپرهیز از اقدامات جزیره‌ای از فناوران و صنعتگران خواست تا هماهنگی و توجه به سود مشترک را در دستور کار خود قرار دهند چرا که این کار بر سرعت پیشرفت صنایع می افزاید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره با اینکه همکاری پایه و اساس پیشرفت اقتصادی است، گفت: نیروی انسانی فکور خالق فرصت برای توسعه صنعت کشور می‌شود. لذا باید قواعد مالکیت دستخوش تغییرات اساسی شود.

آقامحمدی در خصوص صنعت لوازم خانگی ایران گفت: تولید لوازم خانگی در ایران با بازار چند میلیاردی دلاری اکنون در موقعیت نسبتا خوبی قرار دارد.

او گفت: آنچه در این صنعت مهم است قیمت تمام شده است و مادام که سرمایه‌گذاری مازاد در آن انجام نشود و این صنعت بتواند به صورت زنجیره‌ای فعالیت کند، به توسعه دست خواهد یافت.

 آقامحمدی گفت: در صنعت لوازم خانگی با وجود پتانسیل‌های موجود و همچنین همسایگانی همچون عراق، سوریه و پاکستان و …. قادر هستیم از صادر کنندگان موفق در منطقه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار