کمبود شدید کارگر در صد‌ها کارخانه حیاتی رژیم صهیونیستی

رسانه‌های عبری فاش کردند که پس از انجام عملیات طوفان الاقصی، صد‌ها کارخانه حیاتی در سرزمین‌های اشغالی دچار کمبود شدید کارگر شده‌اند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که صد‌ها کارخانه حیاتی که غذا، دارو و محصولات اساسی را در اراضی اشغالی تولید و تأمین می‌کنند، به دلیل تحولات پس از ۷ اکتبر، دچار کمبود شدید در زمینه نیروی کار شده اند.

چند روز پیش، مجله آمریکایی "فارین پالیسی" اعلام کرده بود که ممکن است رژیم اسرائیل در نتیجه جنگ در نوار غزه، به زودی مواد غذایی خود را تمام کند. رسانه‌های عبری نیز گفته بودند که اگر کارگران خارجی سرزمین‌های اشغالی را ترک کنند، تولید مواد غذایی متوقف خواهد شد.

اکنون وب سایت "کانال ۱۲" رژیم صهیونیستی گزارش داده است که طبق یک نظرسنجی انجام شده توسط اتحادیه صنعتگران رژیم اشغالگر ۷۰ درصد از کارخانه‌های این رژیم دو هفته و نیم پس از عملیات الاقصی با کمبود جدی کارگر مواجه شده اند.

شبکه کان نیز گزارش داده است که بخش‌های جنوبی سرزمین‌های اشغالی دچار کمبود روان درمانگر و کارگر در تاسیسات کشاورزی شده و حدود ۴۰۰۰ کارگر خارجی اراضی اشغالی را ترک کرده اند.

رسانه‌های اسرائیلی با اشاره به کمبود نیروی انسانی گزارش دادند که بخش کشاورزی رژیم اشغالگر در جریان حمله مقاومت به شهرک‌های حاشیه نوار غزه به شدت آسیب دیده است.

تارنمای اسرائیلی "۰۴۰۴" هم گزارش داد که موشه اربیل، وزیر داخلی اسرائیل به سازمان جمعیت و مهاجرت دستور داده تا فوراً برای ورود کارگران خارجی در بخش کشاورزی از کشور‌های جدیدی که تاکنون هیچ کارگری از آن وارد نشده، تلاش کند.

این وب سایت به آسیب‌های وارده به مزارع کشاورزی اشاره کرد و توضیح داد که احیای کشاورزی مستلزم ورود تعداد بسیار زیادی کارگر است.

روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" نیز در گزارشی گفته بود که اقتصاددانان پیش بینی می‌کنند اقتصاد رژیم اسرائیل با یک برهه انقباض روبه رو شده و همچنین به دلیل احتمال طولانی شدن جنگ شاهد کسری بودجه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار