امدادرسانی جمعیت هلال احمر به ۹ هزار و ۱۶ حادثه دیده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال امدادگران این جمعیت در ۴۵۰ حادثه در سطح استان امدادرسانی کردند.

مسعود مثنوی امروز یکشنبه در حاشیه برگزاری مانور لحظه صفر جمعیت هلال‌احمر در منطقه چغاخور شهرستان بروجن به مناسبت هفته پدافند غیرعامل گفت: در این مدت امدادگران این جمعیت به ۹ هزار و ۱۶ نفر حادثه‌دیده و آسیب‌دیده امدادرسانی کردند.

وی تعداد تیم‌های عملیاتی اعزام شده به محل حوادث را در این مدت ۶۶۱ تیم عنوان کرد و گفت: ۴۰۸ دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی در این حوادث اعزام شده است.

مثنوی با اشاره به اجرای مانور لحظه صفر این جمعیت در ساعت ۳.۵ (سه ونیم) بامداد روز یکشنبه هفتم آبان‌ماه افزود: این مانور با هدف ایجاد آمادگی و امدادرسانی سریع‌تر در حوادث با حضور تیم‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر و سایر دستگاه‌های امدادی استان آغاز شد.


بیشتر بخوانید


وی گفت: این مانور اضطراری با محوریت سیلاب و آبگرفتگی در منطقه چغاخور بروجن اجرا شد و با اعلام وضعیت تیم‌های ارزیابی، واکنش سریع، امدادو نجات به منطقه برای امدادرسانی و ارزیابی، رهاسازی و اسکان اضطراری با همکاری سایر دستگاه‌های امدادی از جمله اورژانس، آتش‌نشانی و انتظامی به منطقه اعزام شدند.

مثنوی با اشاره به اینکه زمان رسیدن تیم‌های امداد و نجات در صحنه حادثه بسیار مهم است، افزود: سه عامل دریافت اطلاعات، زمان رسیدن بر سر صحنه و مقدار زمانی که در سر صحنه فعالیت می‌شود کمک می‌کند تا در زمان طلایی به مجروحان ومصدومان امدادرسانی شود و تا میزان خسارت جانی کاهش یابد.

وی گفت: برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان فرضی این مانور، شهرستان‌های معین از جمله شهرکرد، سامان، بروجن، بن و فارسان، اردل و کیار فراخوان داده شد و تیم‌های امدادی، ارزیابی، واکنش سریع براساس میزان فاصله پایگاه‌های این شهرستان‌ها تا محل حادثه، کمتر از ۴۵ دقیقه اعلام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در حاشیه برگزاری این مانور تیم‌های ارزیابی و عملیات واکنش سریع در منطقه مستقر و تیم‌ها امداد و نجات چادر‌های اسکان اضطراری را در منطقه برپا کردند.

به گفته وی، هم‌اکنون ۲۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و ۱۲ مرکز عملیاتی در سطح استان فعال است و افزایش پایگاه‌های ثابت جاده‌ای درمناطق پر حادثه از جمله سه‌راهی گوشکی، منطقه موگویی و شهرستان‌های بن و سامان به عنوان اولویت این جمعیت قرار دارد تا با توسعه پایگاه‌های امدادی زمان امدادرسانی به حوادث کاهش پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.