پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به زوج‌های دهه شصتی در روستاهای بوشهر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: دولت سیزدهم در اقدامی جدید ۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به هر زوج دهه شصتی ساکن در روستاهای این استان پرداخت می‌کند.

رقیه زنگنه‌نژاد روز دوشنبه در جلسه «قرارگاه جوانی جمعیت استان بوشهر» اظهار کرد: به منظور تشویق جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده و همچنین ایجاد اشتغال برای این افراد، دولت سیزدهم یک میلیارد ریال تسهیلات ازدواج، ۲ میلیارد ریال تسهیلات خرید کالای ایرانی و ۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به هر زوج متولد دهه شصت پرداخت می‌کند.

وی افزود: همچنین بر اساس قانون بودجه امسال، تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۳۰۰ میلیون ریال، به ازای فرزند دوم ۶۰۰ میلیون ریال، به ازای فرزند سوم ۹۰۰ میلیون ریال، به ازای فرزند چهارم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند پنجم و به بعد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر تصریح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که وضعیت فرزندآوری در استان بوشهر در ۶ ماه نخست سال جاری مثبت و دارای روند افزایشی بوده است.

زنگنه‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۱۵ درصد تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان بوشهر محقق شده است.

وی عنوان کرد: البته صف انتظاری برای افراد متقاضی دریافت این تسهیلات ایجاد شده که امیدواریم بتوانیم در ۶ ماهه دوم امسال، آمار این صف را به حداقل برسانیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر یادآور شد: در ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر مقرر شد در نیمه دوم امسال «رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه» در ۹ کارگروه با حضور خانواده‌ها در راستای تقویت و تحکیم بنیان خانواده‌ها آغاز به‌کار کند.

وی ادامه داد: از جمله موضوعات این رویداد می‌توان به «بازی»، «آموزش»، «مهارت‌های زندگی» و «طرح‌های حوزه جوانی جمعیت» اشاره کرد که به شکل آزمایشی (پایلوت) در بوشهر برگزار می‌شود.

زنگنه‌نژاد گفت: کاهش طلاق و افزایش ازدواج در۶ ماه نخست امسال در استان بوشهر اتفاق خوبی است که نشان از پایداری خانواده‌ها در شاخص‌های مختلف است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در این نشست گفت: بر اساس آخرین آمار‌های استخراج شده، جمعیت استان بوشهر به یک‌میلیون و ۲۰۶ هزار نفر رسیده است.

اسکندر پاسالار افزود: ۷۱.۵ درصد جمعیت استان بوشهر در شهر‌ها سکونت دارند و مابقی ساکن روستا‌ها هستند ضمن این که ۵۳ درصد جمعیت استان مردان و ۴۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.