۹۰ درصد فعالیت‌های دامپزشکی بوشهر در بخش پدافندغیرعامل است

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: به منظور حفظ سلامتی جامعه، فعالیت‌هایی به شکل روزمره توسط کادر درمانی و اجرای دامپزشکی در استان انجام می‌شود که ۹۰ درصد از این فعالیت‌ها در عرصه اهداف پدافند غیرعامل نشانه‌گذاری شده است.

مهدی تنگستانی روز دوشنبه اظهار کرد: در حوزه دامپزشکی روزانه با موضوعات پدافند غیرعامل سرکار داریم.

وی افزود: با برنامه ریزی‌های مدون و مشخص در جوامع روستایی و شهری کار مبارزه با بیماری‌های دامی، طیور و آبزیان، پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین نظارت بر عرضه بهداشتی فرآورده‌های خام دامی و مواد غذایی به شکل مستمر انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: تضمین سلامت جامعه و سفره غذایی مردم اولویت کاری مجموعه دامپزشکی استان است.

تنگستانی ادامه داد: در حوزه کنترل و بهداشت بیماری‌ها فعالیت‌های مختلفی مانند واکسیناسیون، سم پاشی، ضد عفونی و آزمایشاتی در دامپزشکی استان انجام می‌شود که تامین‌کننده سلامت جامعه و انسان است.

وی ادامه داد: بر اساس پایش‌های علمی، ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام شناخته شده که ۶۰ درصد بیماری‌های عفونی انسان را شامل می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: همچنین ۷۰ درصد بیماری‌های نوپدید دامی در قالب بیوتروریست طبقه بندی می‌شود که خطر بالقوه‌ای برای جامعه دامی و انسانی است.

تنگستانی یادآور شد: شناسایی این بیمار‌ها را به شکل مستمر دنبال می‌کنیم تا در صورت پدیدارشدن هر کدام از این بیماری‌ها اجازه همه گیری و به خطر افتادن سلامت جامعه نشویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.