ورود سامانه بارشی به آذربایجان‌شرقی

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: ورود سامانه بارشی  به آذربایجان شرقی موجب کاهش دما، بارش باران و برف در ارتفاعات می‌شود.

آقای امیدفر گفت: از امروز گذر امواج تراز میانی جو موجب کاهش دما و بارش باران و در برخی مناطق بارش برف در ارتفاعات استان آذربایجان شرقی می‌شود.

آقای امیدفر افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای فعالیت متناوب سامانه بارشی تا عصر جمعه در استان ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه بارش‌ها شدت می‌گیرد اظهار کرد: گذر امواج تراز میانی جو در استان موجب افزایش ابر، وزش باد  نسبتا شدید و غرش آذرخش می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی هشدار داد احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب ها، برخورد آذرخش و بارش تگرگ و مه و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد بر این اساس مسافران و علاقمندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: با توجه به وزش باد نسبتا شدید طی این مدت احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار