تهیه طرح آمایش سرزمینی و جامع پدافندی استان‌ها

جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور گفت: همزمان با هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل، آمایش سرزمینی، سطح بندی و طرح جامع پدافندی استان‌های کشور تهیه شده است.

سردار علی مهدی پور در رزمایش پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری که در واحد صنعتی کولاک شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: در سازمان پدافند غیرعامل نقشه راه استان‌ها و آمایش سرزمینی کشور تهیه شده است و بر اساس این آمایش سازمان‌های کشوری سطح‏بندی شده‏اند و هر استانی طرح جامع خودش را احصا کرده است و در آن طرح جامع تمام زیرساخت‌های پرخطر، حیاتی و حساس‎ جانمایی شده است.

وی افزود: بر این اساس موضوع سطح‏بندی مراکز تعیین شده دنبال می‌شود تا مسئولین استان‌ها با همکاری سازمان پدافند، زیرساخت‏های پر خطر خودشان را تعیین تکلیف کنند و به عنوان نمونه اگر زیرساختی در گذشته خارج از محدوده شهر استقرار داشته و در گذر زمان با گسترش شهر‌ها الان در مراکز شهری است در سطح بندی پدافندی تعیین تکلیف شود.

معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور، اضافه کرد: باید برای مراکز پر خطر برنامه‏ریزی و جانمایی می‏شود که این یک مدل کار است در مدل دیگر باید برای مراکز پرخطر، طرح جامع تهیه شود که این اقدام در استان‌ها انجام شده و مسئولیتش با استاندار و مدیر پدافند هر استان است.


بیشتر بخوانید


سردار مهدی پور اظهار داشت: طرح جامع پدافندی بر اساس نوع مأموریت درون استانی برای همه کشور تهیه و استان‌ها سطح بندی شده است و این طرح جامع مبنای خیلی از تصمیم‏گیری‌ها است.

وی با اشاره به دستاورد‌های سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: در سازمان پدافند غیرعامل شهریور امسال مجلس شورای اسلامی قانون تشکیل پدافندغیرعامل را به تصویب رساند و رئیس جمهور نیز آن را ابلاغ کردند و الآن در دستور کار مسئولین لشکری و کشوری و بخش خصوصی و به عنوان یک کار بسیار اساسی است که نقشه‌های پدافند دستگاه‌های اجرایی را کاملاً شفاف و دسته بندی کرده است که این قانون یک ماده واحده و چهار تبصره دارد که بخشی از چالش‌هایی با تصویب این قانون حل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار