بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از سد جریکه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از سد جریکه گفت مرطوب‌سازی تالاب بین‌المللی هامون در دستور کار است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از سد جریکه، محل ورودی آب افغانستان به ایران بازدید کرد.

علی سلاجقه در ادامه سفر خود به منطقه سیستان، از محل ورودی آب افغانستان به ایران بازدید کرد و در این بازدید از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده، مشکلات و توانمندی‌های موجود منطقه توسط فرماندار زهک اطلاع کسب کرد.

شایان ذکر است با توجه به اهمیت این استان برای دولت مردمی سیزدهم، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای دومین بار در استان سیستان و بلوچستان حضور پیدا کرده تا از طرف رئیس جمهور پیگیر چالش‌های محیط زیستی مردم منطقه باشد.

به گفته وی، نشست‌های کارشناسی برای موضوع حقآبه هیرمند بین دو کشور ایران و افغانستان انجام شده و در قالب یک برنامه زمانی انجام خواهد داد، استاندار سیستان بلوچستان هم پیگیر بوده و در هیأت های کارشناسی که اعزام می‌شوند نیز حضور جوامع محلی خیلی کارساز است.

سلاجقه ادامه داد: شاید برخی‌ها نسبت به این موضوع انتقاد داشته باشند اما طرف مقابل با رویکرد مناسب پیش می‌رود، سعی می‌کنیم با توجه به آبی که در پشت سدهای کشور همسایه وجود دارد، برای مرطوب‌سازی دریاچه هامون اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: طرف مقابل نیز به این نتیجه رسیده که حقآبه ایران باید حتماً در شرایط مناسبی که آب وجود داشته باشد، رها شود.

سلاجقه گفت: بازدیدها و اعزام کارشناسان به صورت منظم ادامه دارد خصوصاً در فصل بارندگی برای تأمین حقآبه با همکاری استاندار سیستان و بلوچستان این روند تداوم خواهد داشت.

آخرین معاهده میان کابل و تهران در باره حقابه ایران از دریاهای افغانستان به شمول دریای هلمند و دریاچه هامون در سال ۱۳۵۱ میان دولت‌های افغانستان و ایران امضا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار