رئیس سازمان ثبت احوال کشور:

موضوع فاقدان شناسنامه سیستان و بلوچستان یک دغدغه در سطح کشور است

 هاشم کارگر گفت: موضوع فاقدان شناسنامه به عنوان یک دغدغه در سطح کشور مورد توجه ویژه قرار گرفته و در سفر اول رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان از طریق وزیر کشور نیز این موضوع پیگیری شد.

 هاشم کارگر  در دیدار استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در اولین اقدام سامانه وب سایت فاقدان شناسنامه با هدف جمع‌آوری اطلاعات این افراد راه‌اندازی شد و تلاش کردیم بانک اطلاعاتی از این اطلاعات و مدارک اینگونه افراد ایجاد شود.

وی افزود: هدف از تشکیل بانک اطلاعاتی این بود تا در مراحل مختلف با بررسی مدارک و غربالگری این افراد و اختصاص شناسه برای آنان، اینگونه افراد بتوانند از خدمات اجتماعی استفاده کنند و در این مدت بررسی دقیق در خصوص پرونده آنان صورت گیرد و پس از تعیین تکلیف پرونده به متقاضیان اطلاع‌رسانی کامل انجام شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: در مرحله اول هدف اصلی فقط شناسایی این افراد است و در مرحله بعد با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط تابعیت این افراد به صورت دقیق بررسی خواهد شد که باید تمامی دستگاه‌ها همکاری لازم را انجام دهند و با همفکری و هم‌اندیشی در راستای رفع این مشکل گام برداریم.

وی تصریح کرد: هدف ما در ثبت احوال تعیین تکلیف پرونده اینگونه افراد است تا این افراد را از مجهول بودن هویت در سطح کشور خارج کنیم و همه افراد مدعی شناسایی شوند.

موضوع پرونده افراد فاقد شناسنامه به صورت خاص تعیین تکلیف شود

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از این سفر اظهار کرد: حضور مسوولان کشوری در استان باعث تسریع در انجام پروژه‌ها و مأموریت‌ها می‌شود.

محمد کرمی بیان کرد: سیستان و بلوچستان نیازمند مدیران و مسوولانی است که با کار جهادی و تلاش مضاعف نسبت به انجام کارها اقدام کنند و کم‌کاری مسوولان مورد پذیرش نیست.

وی افزود: استان پهناور سیستان و بلوچستان با یک‌هزار و ۶۳۰ کیلومتر مرز خاکی، دریایی و اتصال به اقیانوس با فرصت‌ها و تهدیدهای بسیاری روبروست که باید برای همه آنها با دقت برنامه‌ریزی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید موضوع پرونده افراد فاقد شناسنامه در استان به صورت خاص تعیین تکلیف شود و این امر نیازمند کار کارشناسی و یک تصمیم جامع و کامل است و با یک برنامه هماهنگ در سطح کشور انجام شود و این افراد ساماندهی شوند.

وی گفت: سیستان و بلوچستان از لحاظ منابع معدنی و کشاورزی و همچنین دریایی بسیار برخوردار است و باید از ظرفیت‌های موجود در استان و همچنین نیروی جوان استان استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.