مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

تلاش‌های ماندگار استاد عمرانی در حوزه ادبیات سیستان ستودنی است

سرگزی گفت: استاد غلامرضا عمرانی مولف، نویسنده و پژوهشگر سیستانی بیش از نیم قرن از عمر پر برکت خود را به فرهنگ غنی سیستان اختصاص داده‌اند و همین موضوع به تنهایی ایشان را به ستاره درخشان این حوزه مبدل ساخته است.

  علی سرگزی  در آیین بزرگداشت استاد عمرانی در شهر علی اکبر شهرستان هامون اظهار کرد : پویایی و ماندگاری فرهنگ غنی سیستان وام دار تلاشگران بی ادعایی است که عمر با برکت خود را وقف آن کرده‌اند چرا که اگر نمی بود آثار متعددی که در این حوزه به زیور طبع آراسته شده شاید داشته های امروز ما از آنچه به آن افتخار می کنیم تا به این اندازه نبود.

وی افزود: مفاخر ماندگار هر منطقه‌ای باعث می‌شود تا ساکنان آن به ویژه جوانترها با دید مثبت تری نسبت به فرهنگ خاص آن علاقه مند شوند و در همین راستا ایشان با ارتباط عاطفی خاصی که با علاقه مندان فرهنگ ادب و هنر این سامان دارند زمینه توسعه فرهنگی که زیربنای همه توسعه هاست را فراهم کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش منحصر به فرد و ارزشمند استاد عمرانی در پرداخت علمی و دانشگاهی به ادبیات سیستان باعث شده تا نوع نگاه از حیطه عمومی و بومی به شعر سیستانی به نگاهی دانشگاهی که حتی خارج از مرزهای جغرافیایی نیز خواهندگان خود را دارد مبدل شود، موضوعی مهمی که به نوبه خود ستودنی است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی‌های خاصی که برای علاقه مندان فرهنگ نیز دارای اهمیت هست توجه خاصی است که مفاخر نسبت به زادگاهشان دارند و ایشان با آنکه بخش اعظمی از عمر خود را از این دیار به دور بوده اند اما گویی تمام وجودشان را برای فرهنگ این خطه گذاشته اند.

سرگزی با اشاره به اینکه پرداختن به مولفه های مهمی همچون سبک زندگی اخلاق مدارانه بزرگان و روحیه ضد استعمار و استکباری گذشته نه چندان دور سیستانیان در آثار ایشان به چشم می خورد گفت: دانش تخصصی، نثری روان و زبانی ویژه در اثار استاد عمرانی و توجه ایشان به زندگی سراسر مهربانانه پیشنیان که در عین سادگی و روانی درس های اخلاقی بسیاری را هم با خود به همراه دارد ایشان را مولفی منصف و معلمی مهربان و خلاق به خوانندگان معرفی کرده است.

وی برگزاری چنین مراسم هایی ضمن معرفی مفاخر معاصر به علاقه مندان فرهنگ فرصت مغتنمی است برای قدردانی از تلاش‌های ماندگاری که به پویایی و ماندگاری فرهنگ این خطه کمک کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.