پتروشیمی نگین سنقر تحولی در صنعت و کاهش وابستگی به واردات/بهره برداری از پروژه در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : پتروشیمی شهرستان سنقر و کلیایی یک طرح جدیدی است که می‌تواند تحولی در صنعت ایجاد و با کاهش وابستگی به واردات بخش قابل توجهی از ارزبری کشور را کاهش دهد.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هنگام سرکشی از شهرک صنعتی و واحد پتروشیمی در دست احداث سنقر و کلیایی گفت : پتروشیمی این شهرستان مجموعه بزرگی است که احداث آن به همت شرکت‌های وابسته به دولت بویژه هلدینگ خلیج فارس آغاز شده است.

وی اضافه کرد: طبق گزارش مدیرعامل این شرکت پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۵۰ درصد است و بخش قابل توجهی از ماشین‌آلات آن خریداری شده است؛ متعهد هستیم که هر آنچه از دست ما بر می‌آید به منظور تامین منابع طرح کمک کنیم و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد به ثمر رسیدن آن باشیم.

وی تاکید کرد: ایجاد فرصت شغلی کار بزرگی است، این مجموعه‌هایی که در سنقر و کلیایی ساخته می‌شوند در نرخ اشتغال شهرستان و استان کرمانشاه موثر خواهد بود؛ امروز از چند طرح تولیدی در شهرک صنعتی سنقر دیدن کردیم که تمام آن‌ها با توان خوب در حال فعالیت هستند.

وی گفت: بعضی از آن‌ها نیاز به طرح توسعه‌ای دارند که باید در کارگروه اشتغال استان کرمانشاه بررسی شود و ما به عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمک خواهیم کرد که به طرح‌های توسعه و منابع سرمایه در گردش توجه بیشتری شود.

پروژه نگین سنقر در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳  به بهره برداری می رسد

مدیرعامل صنایع پتروشیمی نگین سنقر گفت: پیش‌بینی می‌شود پروژه پتروشیمی نگین سنقر در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

یوسف شریفی اظهار داشت: با راه‌اندازی پروژه پتروشیمی نگین سنقر بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ نفر به صورت ثابت و مستقیم مشغول فعالیت می‌شوند و افراد زیادی هم به‌طور غیرمستقیم مشغول فعالیت خواهند شد.

مدیرعامل صنایع پتروشیمی نگین سنقر افزود: متیل‌آمین به تنهایی کاربرد ندارد بلکه باید به همراه صنایع پایین‌دستی مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: هشت واحد صنایع پایین‌دستی در نظر گرفته شده و توافق اولیه صورت گرفته که در آن شستا ۴۰ درصد و هلدینگ خلیج فارس نیز ۶۰ درصد سرمایه‌گذاری می‌کنند.

شریفی درباره راه‌اندازی و بهره‌برداری نهایی از پروژه مذکور، خاطر نشان کرد: بخشی از این پروژه وابستگی خارجی دارد و ممکن است به همین خاطر روند با کندی پیش برود.

وی عنوان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود پروژه پتروشیمی نگین سنقر در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار