امکان احراز هویت الکترونیکی کارگران و کارفرمایان فراهم شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با آغاز فعالیت مرکز پاسخگویی و احراز هویت الکترونیکی سامانه جامع روابط کار وزارت متبوع، نیازی به مراجعه حضوری کارگران و کارفرمایان به دفاتر پیشخوان برای احراز هویت نیست.

خلیل احمد سلامی گفت: در راستای دسترسی آسان کارگران و کارفرمایان به خدمات سامانه جامع روابط کار، امکان احراز هویت این افراد بصورت الکترونیکی فراهم شد و متقاضیان برای دریافت خدمات سامانه، الزامی برای مراجعه به دفاتر پیشخوان ندارند.

وی افزود: بر این اساس متقاضی از طریق لینک www.pkar.mcls.gov.ir وارد سامانه جامع روابط کار می‌شود و قبل از آغاز فرایند ثبت درخواست براساس اطلاعیه‌ای که در صفحه به نمایش درمی آید می‌تواند به صورت الکترونیکی نیز از طریق سامانه، احراز هویت را انجام دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: متقاضی پس از انتخاب نوع شخصیت حقیقی یا حقوقی، وارد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند شده و شماره تلفن همراه و کد امنیتی را وارد کرده و پس از دریافت کد پنج رقمی از طریق تلفن همراه، ادامه فرایند انجام احراز هویت در سامانه را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه کارفرمایان برای احراز هویت باید شماره شناسه شرکت را وارد کنند، گفت: کارگر یا کارفرما برای هر بار وارد شدن به سامانه جامع روابط کار، برای پیگیری، باید مراحلی که ذکر شد را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار