نمایشگاه کتاب در دانشگاه اصفهان

دانشگاه اصفهان از امروز تا ۱۸ آبان‌ماه میزبان نمایشگاه کتابی با حضور ناشران معتبر دانشگاهی و عمومی است.

نمایشگاه کتاب دانشگاه اصفهان به همت معاونت فرهنگی اجتماعی و کتابخانه مرکزی این دانشگاه، از امروز تا ۱۸ آبان‌ماه در ساختمان مرکزی دانشگاه اصفهان برپا می‌شود.

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان گفت: در این نمایشگاه ناشران معتبر کشور در حوزه نشر دانشگاهی و عمومی همچون انتشارات دانشگاه صنعتی، دانشگاه هنر اصفهان، سمت، جنگل، جهاددانشگاهی و دانشگاه اصفهان شرکت خواهند کرد و علاوه بر کتب درسی دانشگاهی، کتاب‌های کمک‌درسی و عمومی نیز عرضه خواهند شد.

امید ذاکری کیش افزود: در کنار برپایی نمایشگاه، اجرای برنامه‌های جنبی همچون برگزاری کارگاه‌های تخصصی به همت کارگروه فرهنگی نمایشگاه، طرح اهدای کتاب با عنوان «میز مهربانی» و طرح مبادله کتاب نیز در نظر گرفته شده است.

او گفت: واحد آموزش و پژوهش کتابخانه مرکزی قرار است کارگاه‌های «مدیریت منابع علمی»، «آشنایی با پایگاه‌های استنادی»، «جست‌وجوی تخصصی و آشنایی با پایگاه‌های اطلاعات علمی»، «کتابخانه آینده و آینده کتابخانه‌ها»، «آشنایی با پایگاه‌های ارزیابی مجلات علمی» و «روش پژوهش و نگارش علمی، پیشنهاده، مقاله و پایان‌نامه» را در روز‌های برپایی نمایشگاه و در ادامه آن اجرا کند.

ذاکری کیش  افزود: در طرح اهدای کتاب، دانشجویان کتاب‌های استفاده‌شده خود را به دانشجویانی که به آن‌ها نیاز دارند، اهدا خواهند کرد در طرح مبادله کتاب نیز که فرایند آن از طریق دانشکده‌ها یا فضای مجازی انجام می‌شود، دانشجویان با تخفیف‌های مناسبی کتاب‌های استفاده‌شده خود را در اختیار دوستانشان قرار می‌دهند. هرچند متولیان نمایشگاه تصمیم داشتند که طرح مبادله کتاب نیز در محل نمایشگاه اجرا شود؛ ولی به دلیل فراهم نشدن زیرساخت‌های لازم، این طرح در دانشکده‌ها اجرا خواهد شد.

او با اشاره به تخفیف‌های در نظر گرفته شده برای خریداران کتاب گفت: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته، ناشران دانشگاهی و عمومی کتاب‌های عرضه‌شده در نمایشگاه را با تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی به خریداران عرضه خواهند کرد. البته ذکر این نکته ضروری‌ست که بازدیدکنندگان این نمایشگاه صرفاً دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه اصفهان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار