آغاز نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از فردا

نام نویسی داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از فردا ۱۴ آبان آغاز می‌شود.

محمدجواد خجسته مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان گفت: این نام نویسی به صورت حضوری است و تا ۲۰ آبان ادامه دارد.

او گفت: داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای نام نویسی از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ می‌توانند به حوزه انتخابیه مرکز استان که در فرمانداری بندرعباس است و یا وزارت کشور مراجعه کنند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان گفت: حداقل سن ۴۰ سال و اجتهاد در حدی که قدرت استنباط مسائل فقهی داشته باشند از جمله شرایط داوطلبان مجلس خبرگان رهبری است.

خجسته گفت: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن توانایی لازم برای انجام وظایف مربوط به نمایندگان مجلس خبرگان، عدالت و اشتهار به دین از دیگر شرایط داوطلبان است.

او گفت: به استناد ماده هفتم قانون مجلس خبرگان رهبری، در این دوره هیات اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی است و نیازی به تشکیل هیات اجرایی جدید نیست.

عبدالله صادقی رئیس هیات نظارت بر انتخابات هرمزگان نیز گفت: داشتن بینش مناسب سیاسی اجتماعی، تعهد به انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران، التزام به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه نیز از دیگر شرایط انتخاب شوندگان در هنگام نام نویسی اعلام شده است.

 صادقی گفت: داوطلبانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی اجتهاد آنان را تاکید کرده باشند از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان ندارند.


وی گفت: داوطلبانی هم که سابقه‌ی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری را دارند از امتحان کتبی و شفاهی معاف هستند.
ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند امسال برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.