کرملین: پوتین بدل ندارد

سخنگوی کاخ کرملین گمانه‌زنی‌ها درباره بدل داشتن رئیس‌ جمهور روسیه را رد کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین ادعا‌هایی مبنی بر آنکه رئیس‌ جمهور روسیه بدل دارد را «مضحک» خواند.

پسکوف در نمایشگاه «روسیه» که امروز (شنبه) در مسکو افتتاح شد، گفت: «در برخی از خبرگزاری‌ها مواردی مضحک، پوچ و خنده‌دار گفته می‌شود و از بدل ولادیمیر سخن به میان می‌آید، ما فقط یک پوتین داریم.»

او در ادامه با شوخی و کنایه گفت: «متخصصان اینترنتی اکنون در حال گمانه‌زنی درباره تعداد بدل‌ها و آنکه هر روز کدامشان را می‌بینیم، هستند. امروز مقام‌های روسیه به رهبری پوتین بر بنای یادبود مینین و پوژارسکی گل گذاشتند، این سومین یا چهارمین بدل پوتین بود؟»

۴ نوامبر روز جشن وحدت در روسیه است و دلیل آن هم پایان «زمان مشکلات» در قرن هفدهم و اخراج نیرو‌های اشغالگر لهستانی-لیتوانیایی از مسکو به دست یک ارتش شبه نظامی داوطلب به رهبری شاهزاده «دیمیتری پوژارسکی» و «کوزما مینین» یک تاجر است.

هفته گذشته روزنامه انگلیسی میرور شایعاتی مربوط به حضور بدل‌هایی از پوتین را مطرح کرد. این نشریه همچنین مطرح کرد که حتی در برخی از حضور‌های عمومی مانند دیدار‌های خارجی هم از بدل پوتین استفاده شده است. میرور همچنین به گزارش یک خبرگزاری ژاپنی استناد داشت که می‌گفت پوتین بدل دارد. «کریل بودانوف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین هم چنین اظهارات مشابهی را مطرح کرده است.

دیمیتری پسکوف پیشتر هم بار‌ها چنین ادعا‌هایی را رد کرده و به طور مثال در ماه آوریل آن‌ها را «دروغ» خوانده و گفته بود: «رئیس‌ جمهور روسیه آمادگی قابل توجهی برای کار دارد و می‌تواند چندین روز متوالی بدون وقفه کار کند و «من این را در زمانی که با پوتین مستقیم کار می‌کردم به وضوح دیدم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار