کولیوند: حمله به انبارهای جمعیت هلال احمر و مراکز بیمارستانی جرم است

کولیوندگفت: یکی از قوانینی که جرم تلقی می شود حمله به مراکز بیمارستانی و انبارهای هلال احمر در سراسر کشورها است، در حالی که رژیم صهیونیستی این قانون را زیر پا گذاشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر در نشست واکاوی نقش حقوق بین‌الملل و بشر دوستانه در خصوص فجایع غزه؛ نقص‌ها و راهکارها اظهار کرد: از همان ابتدا که جنگ در غزه شروع شد جمعیت هلال احمر دست به کمک های بشردوستانه زد. از بیمارستان های سیار تا بانک انتقال خون و همچنین مذاکراتی را با روسای مصر و عراق در این راستا داشته ایم.اما به دلیل تهدیدهای پی در پی هنوز موفق به این موضوع نشده ایم. 

او گفت: اسرائیل تمام حقوق بشر را زیر پا گذاشته است. طبق قانون حمله به نیروهای بشردوستانه همچون امداد و نجات و انبارهای هلال احمر جرم محسوب می‌شود، بارها خواستار تشکیل اجلاسی جهانی در خصوص نقض حقوق بشر و جلوگیری از انجام جنایات جنگی توسط رژیم غاصب صهیونیستی هستیم.با وجود این که رژیم صهیونیستی میداند جرم است اما باز به اقدامات جنایت کارانه خود ادامه می دهد. 

کولویند تصریح کرد:هرگونه کمک بشر دوستانه از سوی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مانند ارسال محموله دارویی، غذایی و بانک خون با همکاری سازمان انتقال خون، ارسال سازه بیمارستان سیار به مرز رفح تاکنون پذیرفته نشده است.مستنداتی در خصوص جنایت‌های جنگی اسرائیل جمع آوری شده است و حتماً اقدام به جرم می‌کنیم.

او در پایان  گفت: باید این وضعیت را در مجامع بین‌المللی پیگیری کرد و برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه مانند دارو ثابت قدم باشیم تا به نتیجه برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار