مدیر کل مدیریت پدافندغیرعامل استانداری کردستان:

تامین آب در شرایط بحرانی یک نیاز مهم و اساسی است

رضایی گفت: در شرایط بحرانی، تامین آب برای مردم بعنوان یک نیاز مهم و اساسی اهمیت زیادی دارد لذا در این مواقع نباید اختلالی در تامین آب ایجاد شود.

مدیر کل مدیریت پدافندغیرعامل استانداری کردستان در نمایشگاه دستاورد‌های آب منطقه‌ای کردستان در حوزه بحران و پدافند غیرعامل و مانور اطفاء حریق با اشاره به نقش مهم وزارت نیرو در ایجاد زیرساخت‌های رفاهی مردم، به وضعیت فعلی رودخانه‌ها و مسیل‌های کردستان اشاره کرد و گفت: در بحث ساماندهی رودخانه‌های استان فقط آب منطقه‌ای و وزارت نیرو متولی نیست و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز باید برای نجات رودخانه‌های کردستان احساس مسئولیت کنند.

محمد رضایی با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی تامین آب مردم بعنوان یک نیاز مهم و اساسی اهمیت زیادی دارد، گفت: در شرایطی که با بحران مواجه می‌شویم نباید اختلالی در تامین آب ایجاد شود.

سرپرست گروه مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در ادامه، بر لزوم همکاری و مشارکت شرکت‌های صنعت آب و برق جهت برگزاری برنامه‌های مشترک حوزه بحران و پدافندغیرعامل تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه اقدامات و وظایف حوزه آب و برق معمولا از وجه اشتراک‌های زیادی برخوردار هستند، در نظر داریم برنامه‌هایی را با هماهنگی و همفکری مدیران این حوزه به انجام رسانیم.

علیرضا بیگلری خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با هدف ارائه تجهیزات، دستاورد‌های و توانمندی‌های این شرکت در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، برگزار شد ضمن اینکه مانور‌های مختلفی در طول سال جهت چابک‌سازی و آمادگی برای مواقع بحرانی برگزار می‌گردد.

مدیر حراست و امور محرمانه شرکت آب منطقه‌ای کردستان نیز اظهار کرد: در راستای حفاظت فیزیکی از منابع آبی استان، در مخازن سد‌ها و نقاط حساس و حادثه‌خیز دوربین مدار بسته با کارکرد بروز، نصب گردیده و این موضوع کمک قابل توجهی در بحث حفاظت از این منابع، نموده است.

عابدین شیرمحمدی یادآور شد: در اولویت قرار دادن اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح‌ها و برنامه‌ها در جهت مصونیت بخشی، پایدارسازی و ایمن‌سازی زیرساخت‌های حیاتی و مهم منابع آبی استان، از اهم اهداف برپایی این نمایشگاه است.

 در این غرفه علاوه بر نمایش اقدامات شرکت در بحث مدیریت بحران به ویژه به هنگام وقوع سیلاب، به روش‌های بکارگیری پدافند غیرعامل در تاسیسات آبی از جمله روش استحکامات، پوشش ایجاد سازه‌های امن و مقاوم‌سازی، آموزش و فرهنگ‌سازی، مکان‌یابی، سیستم ردیابی و اعلام خطر پرداخته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.