سبد تغذیه رایگان به ۲ هزار و ۶۰۵ کودک لرستانی تعلق می‌گیرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: وزارت کار برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال، سبد تغذیه‌ای رایگان در نظر گرفته است که این طرح برای ۲ هزار و ۶۰۵ کودک در استان اجرا می‌شود.

سید فرهاد ناصری نیا در جلسه اجرای طرح‌های جوانی جمعیت اظهار داشت: باتوجه به ماده ۲۴ جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای رفع سو تغذیه کودکان زیر پنج سال سبد تغذیه‌ای رایگان در نظر گرفته است.

وی افزود: برای اجرای این طرح در گام نخست پایش شاخص‌های تن سنجی کودک شامل اندازه گیری قد و وزن و مقایسه با منحنی‌های رشد، در پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت انجام و مواردی از جمله لاغری، کم وزنی و کوتاه قدی شناسایی می‌شود.

وی ادامه داد: پس از جمع بندی داده‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کودکان مبتلا به سوء تغذیه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع می‌شوند تا در برنامه رفع سوء تغذیه قرار گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: پس از بررسی استحقاق سنجی از طریق آزمون وسع مبتنی بر دهک بندی درآمدی خانوار‌ها در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، ۲ هزار ۶۰۵ کودک این استان در دهک‌های یک تا هفت درآمدی تشخیص داده شد و مشمول برنامه رفع سوء تغذیه قرار گرفتند.

ناصری نیا بیان کرد: در همین راستا مقرر شد حساب سرپرستان خانوار دارای کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در دهک‌های یک تا هفت درآمدی در قالب سبد غذایی مشتمل بر اقلام مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شارژ شود که از طریق فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ الکترونیکی قابل دریافت می‌باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه اعتبار در نظرگرفته شده برای هر خانوار مبتنی بر تعداد کودک مبتلا به سوء تغذیه می‌باشد، براساس دهک درآمدی مشخص، برای هر کودک مبتلا به سوء تغذیه، اعتبارات لازم پیش بینی و واریز خواهد شد.

برچسب ها: کودک ، سبد تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.