روزانه بیش از ۱۰۰ کودک در حملات رژیم صهیونیستی شهید می‌شوند

براساس آمار، روزانه کودکان بیشتری در غزه در مقایسه با اوکراین، افغانستان، عراق و سایر مناطقی که در آن‌ها درگیری وجود دارد، شهید می‌شوند.

سازمان بین‌المللی «نجات کودکان» گزارش داد که تعداد کودکان کشته شده در نوار غزه طی ۳ هفته پس از بمباران رژیم صهیونیستی از تعداد سالانه کودکان کشته شده در مناطق درگیری جهانی از سال ۲۰۱۹ پیشی گرفته است.

به گزارش الجزیره، از زمان آغاز بمباران غزه تعداد اجساد کوچکی که در کفن‌های سفید پیچیده شده و توسط اعضای خانواده غمگین احاطه شده‌اند، افزایش یافته است، زیرا رژیم متجاوز صهیونیستی حملات زمینی خود را آغاز کرده است و آتش توپخانه را به حملات و تخریب موشک‌های خود افزوده است.

این در حالی است که حتی باوجود این‌که بمباران مردم غزه یک ماه پس از شروع آن بیداد می‌کند، حتی اعداد و ارقام نیز به طور کامل مقیاس کشته شدن کودکان غزه را نشان نمی‌دهد.

با مقایسه آمار کودکان شهید غزه با تلفات برخی درگیری‌های بزرگ دیگر در جهان در سال‌های اخیر با وجود آن‌که همه آن‌ها برای کودکان وحشتناک و ویرانگر بوده است، آمار شهدا در غزه به شدت برجسته است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) گزارش می‌دهد که ۴۱۰۴ کودک در غزه در حملات رژیم صهیونیستی در جریان جنگ کنونی به شهادت رسیده‌اند. این آمار برای یک ماه خشونت گزارش شده است و نشان دهنده آن است که به راحتی بیش از ۱۰۰ کودک در هر روز در حملات رژیم صهیونیستی شهید می‌شوند.

غزه دارای ۲.۳ میلیون نفر جمعیت است که در مساحتی به وسعت ۳۶۵ کیلومتر مربع (۱۴۰ مایل مربع) زندگی می‌کنند که به تراکم جمعیت ۶ هزار و ۳۰۰ نفر در هر کیلومتر مربع می‌رسد.

بر اساس گزارش یونیسف، کودکان ۴۷ درصد از جمعیت غزه را تشکیل می‌دهند.

به گفته وب سایت کودکان جنگ، که توسط وزارتخانه‌های دولت اوکراین ایجاد شده است، با گذشت یک سال و هشت ماه از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ در میان تلفات ۵۱۰ کودک کشته شده‌اند.

این مرگ و میر‌ها به طور متوسط ​​کمی کمتر از یک کودک در روز است. بر اساس گزارش بانک جهانی، اوکراین دارای تراکم جمعیتی ۷۶ نفر در هر کیلومتر مربع است.

بر اساس گزارش یونیسف کودکان ۱۸.۵ درصد از جمعیت اوکراین را تشکیل می‌دهند.

در سال ۲۰۰۳، دولت آمریکا تحت ریاست‌جمهوری جورج دبلیو بوش به عراق حمله و در سال ۲۰۰۸ یونیسف نظارت بر تخلفات علیه کودکان در منطقه را آغاز کرد.

یونیسف گزارش داد طی ۱۴ سال از سال ۲۰۰۸ تا پایان سال ۲۰۲۲ اطلاعات ثبت شده نشان می‌دهد که در این مدت ۳ هزار و ۱۱۹ کودک کشته شدند. این یعنی بیش از یک کودک در هر ۲ روز کشته می‌شود.

بر اساس گزارش بانک جهانی، عراق دارای تراکم جمعیتی ۱۰۰ نفر در هر کیلومتر مربع است. بر اساس گزارش یونیسف کودکان ۴۳.۶ درصد از جمعیت عراق را تشکیل می‌دهند.

سازمان ملل گزارش داد که از آغاز درگیری‌ها در سوریه در سال ۲۰۱۱ تا مارس سال جاری میلادی، ۱۲ هزار کودک کشته شده‌اند. این تقریباً ۳ کودک در هر روز است.

بر اساس گزارش بانک جهانی، سوریه دارای تراکم جمعیتی ۱۱۶ نفر در هر کیلومتر مربع است. بر اساس گزارش یونیسف، کودکان ۳۷.۳ درصد از جمعیت سوریه را تشکیل می‌دهند.

یمن از سال ۲۰۱۵ از یک درگیری ویرانگر با ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، رنج می‌برد.

یونیسف گزارش داد که از سال ۲۰۱۵ طی ۷ سال و ۶ ماه از تهاجم ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یمن، ۳ هزار و ۷۷۴ کودک کشته شده‌اند. یعنی هر ۳ روز ۴ کودک کشته می‌شوند.

این‌ها فقط اعدادی هستند که سازمان ملل توانسته است آن‌ها را تأیید کند و اعداد واقعی احتمالاً بیشتر است. بر اساس گزارش بانک جهانی، یمن دارای تراکم ۶۲ نفر در هر کیلومتر مربع است. بر اساس گزارش یونیسف کودکان ۴۷ درصد از جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند.

نیرو‌های تحت رهبری آمریکا در سال ۲۰۰۱ به بهانه حملات ۱۱ سپتامبر همان سال وارد افغانستان شدند. آمریکا در سال ۲۰۲۱ نیرو‌های خود را از این کشور خارج کرد.

بر اساس گزارش هیئت کمک سازمان ملل در افغانستان، از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰ میلادی ۸ هزار و ۹۹ کودک کشته شده‌اند. یعنی هر روز ۲ کودک کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش بانک جهانی، افغانستان دارای تراکم جمعیتی ۶۱ نفر در هر کیلومتر مربع است. بر اساس گزارش یونیسف کودکان ۵۰ درصد از جمعیت افغانستان را تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار