گروه هفت: جنگ غزه مانع از ادامه حمایت‌ها از اوکراین نخواهد شد

ژاپن به عنوان میزبان نشست وزرای خارجه گروه هفت از ادامه حمایت‌ها از اوکراین علارغم جنگ غزه خبر داد.

نشست وزاری خارجه گروه هفت در حالی در ژاپن برگزار می‌شود که جنگ اوکراین و تشدید منازعه میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان بر این نشست سایه افکنده است. با این حال، مقامات هفت کشور صنعتی همفکر آمریکا همچنان پیرو خط مشی واشنگتن در نظام بین الملل عمل می‌کنند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژاپن امروز (سه شنبه) همزمان با آماده شدن برگزاری نشست مجازی با اوکراین در توکیو اعلام کرد حمایت گروه هفت از اوکراین در جنگ با روسیه تحت تاثیر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه قرار نخواهد گرفت. 

یوکو کامیکاوا، وزیر خارجه ژاپن در کنفرانس خبری در این باره گفت: تعهد ما بر حفظ تحریم‌های روسیه و حمایت از اوکراین در جنگ حتی به خاطر تشدید جنگ غزه به هیچ عنوان متزلزل نخواهد شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که هم اینک در توکیو به سر می‌برد نیز در دیدار با همتای ژاپنی خود تاکید کرد ادامه حمایت‌ها از اوکراین در راس دستور کار نشست وزرای خارجه گروه هفت قرار دارد. با این حال، اکنون زمان مهمی است که به دلیل جنگ غزه گردهم آییم. 

وزرای خارجه هفت کشور صنعتی جهان شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، ژاپن، و ایتالیا هفتم و هشتم نوامبر (امروز و فردا) پیرامون شرایط جهانی، اقتصاد بین الملل، جنگ اوکراین، و جنگ غزه گفتگو می‌کنند. قرار است دمیتری کولیبا، وزیر خارجه اوکراین روز چهارشنبه به طور ویدئو کنفرانس در نشست وزرای خارجه گروه هفت شرکت کند. 

در حالی آمریکا از حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه خبر می‌دهد که قانونگذاران جمهوریخواه مخالف تصویب بسته کمک‌های مالی جدید به این کشور هستند. چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات‌های مجلس سنا امروز از قانونگذاران جمهوریخواه خواست با طرح پیشنهادی دولت بایدن به منظور اختصاص ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کمک مالی – تسلیحاتی جدید به کی یف موافقت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار