پلاک کوبی ۱۱ هزار درخت در طرح شجره طیبه

رئیس اداره زکات خراسان جنوبی از پلاک کوبی ۱۱ هزار اصله درخت در طرح شجره طیبه خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین فلسفی راد رئیس اداره زکات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت:در طرح شجره طیبه کشاورزان به هر نسبت تعدادی درخت مثمر باغ خود را به نیت زکات پلاک کوبی می‌کنند و محصول درختان در سال به کمیته امداد اهدا و به نیازمندان توزیع می‌شود.

وی افزود : هم اکنون ۱۱ هزار درخت در طرح شجره طیبه داریم.

 حجت الاسلام والمسلمین فلسفی راد  گفت : در شش ماهه ابتدایی امسال مردم بیش از ۱۱ میلیارد و ۳۶۵ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند که ۸ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان یعنی ۷۶ درصد آن نقدی و ۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان غیر نقدی بوده است.

او افزود: به طور کل یک میلیارد و ۱۳ میلیون تومان از این مبلغ زکات واجب و ۲ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان زکات مستحب و باقی که حدود ۷ میلیارد تومان می شود در قالب فطریات کفاره‌ها و دیگر زکات‌ها اخذ شده است.

 رئیس اداره زکات خراسان جنوبی  بیان کرد: این مبالغ به وسیله ما هزینه نمی‌شود بلکه ما فقط بحث مدیریت و راهبردی آن را داریم و مبالغ زکات از هر روستا و شهری که دریافت می‌شود می‌بایست در همان مکان به وسیله هزینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلسفی راد افزود : طبق قانون ۸۰ درصد زکات باید برای محرومین و ۲۰ درصد برای طرح‌های عمرانی برای آنها هزینه شود که بیش از ۸۵۲ مورد کمک به ساخت مسکن محرومین‌، ۱۰۶۵ مورد کمک درمان برای نیازمندان و ۱۹۱۹۱۷ مورد کمک که در سبد معیشت نیازمندان رفته است از جمله اقدامات اداره کل است.

او ادامه داد: پارسال ۷۰۰ میلیون تومان از تهران در بحث کفارات پول گرفتیم و از آنجایی که باید این پول حتماً در خرید نان آرد و یا غذا استفاده شود آن را در قالب کارت‌های اعتباری که فقط می توان با آن نان خرید تحویل خانوار های نیازمند دادیم.

برچسب ها: زکات ، خمسه ، کفاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار