معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام خبر داد

رقابت ۹ گروه در جشنواره استانی تئاتر ایلام

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: ۹ گروه تئاتر صحنه‌ای و خیابانی در جشنواره استانی تئاتر با هم به رقابت می‌پردازند.

حسن اسدی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در آیین رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر استانی، اظهار کرد: در این دوره از جشنواره استانی تئاتر، پنج نمایش صحنه‌ای و چهار تئاتر خیابانی به اجرا در می‌آید.

وی افزود: داوری این جشنواره را اصغر همتی و افسر اسدی از بازیگران شاخص سینما، تئاتر و تلوزیون کشور و مصطفی کولیوندی از هنرمندان برجسته تئاتر استان و کشور بر عهده دارند.

اسدی بیان کرد: این نمایش‌ها قبل از ورود به جشنواره مورد ارزیابی و بازبینی قرار گرفته و مجوز شرکت در جشنواره را دریافت کرده اند.

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر استانی نیز گفت: پس از انتشار فراخوان جشنواره، هشت گروه صحنه‌ای و ۶ گروه خیابانی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و پس از ارزیابی و بازبینی پنج تئاتر صحنه‌ای و چهار تئاتر خیابانی به جشنواره راه یافتند.

میلاد محمدیان شمالی افزود: تفاوت جشنواره امسال با سنوات گذشته، افزودن بخش تئاتر خیابانی نیز به بخش مسابقه و داوری است.

وی ادامه داد: همچنین باتوجه به حساسیت موضوع و طبق شورای سیاستگذاری جشنواره، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای هنرمندان عرصه تئاتر استان توسط اساتید مجرب استانی و ملی گنجانده شده است.

محمدیان شمالی بیان کرد: در این کارگاه‌های آموزشی جنبی، هنرمندان تئاتر استان از تجارب و دانش اساتید تئاتر و فیلم کشور و استان بهره مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه در این دوره از جشنواره کمتر از ۶ اثر در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی مجوز اجرا گرفته اند، از هر بخش یک تئاتر به جشنواره منطقه‌ای به میزبانی استان بوشهر راه خواهند یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.