اتصال ۲۰۰ سایت تلفن همراه در چهارمحال و بختیاری به فیبر نوری

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۵۲ سایت تلفن همراه در استان وجود دارد که ۲۰۰ سایت آن به فیبر نوری متصل است.

هومن محمودی گفت: استفاده از فیبر نوری در ابتدا در مراکز استان‌ها بود تا مرکز ۳۱ استان را به هم متصل کند، در مرحله بعدی مراکز شهرستان‌ها، سپس شهر‌های کوچک و بعد از آن در روستا در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: برای نخستین بار دکل ۱۱۷ متری گردنه چری به فیبر نوری متصل شد، در این محل از دو راه ارتباطی فیبر نوری و رادیویی استفاده می‌شود، ارتباط رادیویی در گردنه چری به‌ویژه در مواقع بارندگی قطع و باعث ایجاد مشکلاتی برای ارتباط شهروندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در همه شهر‌های استان از فیبر نوری استفاده شده است و همگی به این فناوری متصل هستند، گفت: شرایط ایجاب می‌کرد که شهرستان‌های دیگر استان هم با استفاده از فیبر نوری به یکدیگر متصل شوند از همین رو در دستورکار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اینک هزار و ۷۱۵ کیلومتر فیبر نوری شهری، هزار و ۲۲۵ کیلومتر فیبر نوری بین شهری و هزار و ۳۷۵ کیلومتر فیبر نوری روستایی در استان وجود دارد، طول فیبر نوری در کل استان هم ۴ هزار و ۳۱۵ کیلومتر است.


بیشتر بخوانید


محمودی گفت: ۳۲۷ سازمان دولتی، مکان‌های خصوصی و ارگان‌ها در چهارمحال و بختیاری به فیبر نوری متصل هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری افزود: ۴۰ درصد امکانات برای برگرداندن شبکه کابلی به فیبر نوری در شهرکرد فراهم شده است.

محمودی گفت: نخستین روستای چهارمحال و بختیاری که از شبکه فیبر نوری به صورت کامل در آن استفاده شده است روستای مارکده و بعد از آن روستای چم‌زین است.

وی افزود: شبکه فیبر نوری به جز دو شهرستان کوهرنگ و اردل در بقیه شهرستان‌ها در حال اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار