مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد

صدور مجوز برای ۲ اقامتگاه بوم‌گردی در ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از صدور مجوز پروانه بهره‌برداری ۲ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خبر داد.

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: برای دو واحد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های سیروان و دره‌شهر با اشتغالزایی شش نفر مجوز صادر و چهار مجوز دیگر نیز تمدید شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی به جهت احیای سنن قدیمی، حفظ و نگهداری آثار باستانی و حفاظت از طبیعت در استان در دستور کار بوده و تا کنون ۸۸ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال شده است.

شریفی مطرح کرد: با ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی علاوه برجذب گردشگر و فراهم کردن محیط شاد و ایمن برای گردشگران در استان ایلام، موجب ایجاد درآمد برای روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر‌ها نیز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شرایط استان ایلام و چهارفصل بودن مناطق آن اشاره کرد و افزود: تنوع اقلیمی، این استان را مستعد برای بوم‌گاه‌های متنوعی کرده است و به همین جهت می‌توانیم در صورت گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی فرهنگ غنی و متنوع ایلام و مهمان‌نوازی، احترام به طبیعت، مراسم آیینی و لباس‌های زیبا و سنتی و همچنین سبک‌های متنوع زندگی در اقلیم‌های متفاوت استان را به هم‌وطنان کشورمان به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: تمام تلاش این اداره‌کل و مدیریت ارشد استان و سایر دستگاه‌ها بر آن است که با جذب گردشگران در استان ایلام علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری، به درآمد اقتصادی پایدار برای روستا‌های هدف نیز دست یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.