رایزنی دیپلمات‌های ارشد و وزرای دفاع هند و آمریکا پیرامون مسائل امنیتی و جنگ غزه

وزرای دفاع و امورخارجه هند و آمریکا امروز (جمعه) دیدار و درباره مسائل امنیتی در منطقه اقیانوس آرام-هند، چین و جنگ غزه گفتگو کردند.

آنتونیو بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: واشنگتن و دهلی‌نو به تعمیق شراکت‌شان ادامه می‌دهند و در همه زمینه‌ها از ظهور تکنولوژی گرفته تا مسائل دفاعی و روابط ملت با ملت همکاری می‌کنند و با اتخاذ یک دیپلماسی مشترک تلاش می‌کنند تا منطقه اقیانوس آرام-هند را به منطقه‌ای آزاد، مرفه و مقاوم تبدیل کنند.

وی افزود: هند و آمریکا درباره بحران در خاورمیانه هم مذاکره کردند. ما این حقیقت را تحسین می‌کنیم که هند از روز اول قویا عملیات طوفان الاقصی حماس را محکوم کرد؛ و همان طور که در بیانیه مشترکمان گفته‌ایم هند و آمریکا در کنار اسرائیل در برابر حماس می‌ایستند.

سوبراهمانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند گفت: اوضاع در خاورمیانه یک نگرانی بزرگ است. 

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اگرچه هند حمله حماس به رژیم صهیونیستی را محکوم کرده، اما تلاش کرده تا با گفتن اینکه "هند همیشه از آغاز مذاکرات مستقیم با هدف تشکیل کشور مستقل فلسطین که مردم آن در امنیت و مرز‌های مشخص در صلح با اسرائیل زندگی کنند، حمایت می‌کند"، تعادلی در موضع خود به وجود آورد.

هند و آمریکا از سال ۲۰۱۸ میلادی مذاکرات ۲+۲ میان وزرای امور خارجه و دفاع دو کشور را با هدف گفتگو درباره مسائل نگران‌کننده و تقویت روابط دوجانبه برگزار کرده‌اند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و راجنات سینگ، همتای هندی‌اش نیز درباره یک نقشه راه برای همکاری صنعتی دفاعی که به روند همکاری فناوری و تولید مشترک سیستم‌های دفاعی سرعت خواهد بخشید، صحبت کردند.

آستین گفت: ما پایگاه‌های صنعتی‌مان را ادغام می‌کنیم، قابلیت همکاری‌مان را تقویت خواهیم کرد و تکنولوژی‌های پیشرفته‌مان را به اشتراک می‌گذاریم. 

وی افزود: واشنگتن انتظار دارد هند به یکی از تامین‌کنندگان اصلی امنیت در منطقه اقیانوس آرام-هند تبدیل شود.

راجنات سینگ نیز گفت: شراکت دو کشور برای تضمین یک منطقه اقانوس آرام-هند آزاد حیاتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار