اختصاص بیش از ۳۰ هکتار زمین دانشگاه بروجن برای اجرای طرح‌های عمرانی

بیش از ۳۰ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن برای کشت بادام، ساخت رستوران و ایجاد پنل‌های خورشیدی تولید برق اختصاص یافت.

ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت‌های بروجن دانشگاه و تحصیل بیش از هزار دانشجو در واحد بروجن، گفت: نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی خود برای همکاری و هم فکری بیشتر با ادارات و نهاد‌های شهرستان بروجن در تمامی زمینه‌ها از جمله رشد و توسعه فعالیت‌های علمی پژوهشی، فرهنگی و ورزشی را اعلام می‌دارد.


بیشتر بخوانید


رحیمی اضافه کرد: با مساعدت و تعامل مسئولان شهرستان بروجن و همجواری این واحد دانشگاهی با شهرک صنعتی بروجن، در آینده‌ای نزدیک بیش از ۳۰ هکتار از اراضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن به کشت بادام، ساخت رستوران و ایجاد پنل‌های خورشیدی برای تولید برق اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دراستان به صورت یکپارچه است، ادامه داد: هدف در این مجموعه آموزشی، تربیت نیروی جوان همراه با مهارت آفرینی است تا بتوانیم برای دانش آموختگان ایجاد اشتغال کنیم.

فرماندار شهرستان بروجن هم گفت: این شهرستان با دارا بودن سرمایه‌های اجتماعی فراوان ازجمله نیروی انسانی، می‌تواند با کمک دانشگاه در حوزه‌های مختلف کارآفرینی و ایجاد اشتغال نقش موثری را ایفا کند و در زمینه رشد و شکوفایی استان به ویژه شهرستان، گام‌های اساسی بردارد.

فتاح کرمی با اشاره به ظرفیت‌های خدادادی در شهرستان بروجن، افزود: با توجه به اینکه شهرستان بروجن یکی از کم بارش‌ترین مناطق استان است، ولی از مجموع هفت تالاب در چهارمحال و بختیاری شش تالاب در شهرستان بروجن قرار دارد.

وی اظهار کرد: بالای ۴۰ درصد از ظرفیت صنعت استان در شهرستان بروجن است که همین امر می‌تواند یک ارتباط دو سویه بسیار قوی بین صنعت و دانشگاه و همچنین محیط زیست و دانشگاه ایجاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار