لزوم همکاری شهرداری با وزارت نفت برای جابه‌جایی انبار‌های سوخت

عضو شورای شهر تهران گفت: هریک از تانکرهای سوخت، انبارهای انفجاری متحرک هستند و شرکت نفت باید برای انتقال انبار‌های نفت برنامه ریزی کند.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: روز جمعه بین ۴ تا ۴.۳۰ صبح یک تانکر در شهران با ظرفیت ۳۰ هزار لیتر سوخت واژگون شد و خوشبختانه به منازل مسکونی برخورد نکرد و با رسیدن آتش نشانی موضوع تا ۱۰ صبح به نتیجه رسید و حل شد.

وی افزود: از دوره سوم و چهارم شورا مرتباً تذکراتی در خصوص جابجایی انبار نفت این منطقه داده شده بود. تابلو نصب شده که تانکرها از مسیر جدید و بزرگراه شهید باکری عبور کنند اما این تابلو با اسپری پاک شده است. اگر این تانکر، بنزین حمل می کرد با فاجعه روبه رو می شدیم.

امانی تاكيد كرد:  شرکت نفت به برنامه ریزی برای انتقال انبارهای نفت بپردازد،  از سال ۱۳۹۵ که تذکر داده می شد، اگر برای جابجایی انبارها پیش بینی‌هایی می شد تا امروز این اقدام به نتیجه رسیده بود چرا که هریک از این تانکرها، انبارهای انفجاری متحرک هستند.

وی با بیان اینکه اکثریت این تانکرها از عمر مفید خود عبور کرده اند، تصریح کرد: از شهرداری تهران انتظار داریم اقدامی مؤثر در همکاری با شرکت نفت انجام دهد و جلوی حوادث احتمالی را بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار