برای اولین بار در کشور؛

«ابن حسام خوانی» در شهرستان خوسف برگزار می‌شود

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی گفت:به منظور ترویج حماسه مذهبی اولین برنامه ابن حسام خوانی کشور را در خوسف و در زادگاه این شاعر بزرگ حماسی برگزار خواهیم کرد.

کاشی، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و سید علی حسینی، فرماندار خوسف جهت برنامه ریزی هفته فرهنگی این شهرستان و برگزاری هم زمان همایش ابن حسام خوسفی و آیین سی و یکمین هفته کتاب خراسان جنوبی برگزار شد.

محمود حاجی، رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی و مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان نیز ضمن لزوم توجه به شهرستان‌های خراسان جنوبی گفت: در طراحی برنامه‌های فرهنگی از عزم این اداره کل برای تمرکز زدایی از اجرای استانی و انتقال آن به شهرستان‌ها نام برد و افزود: بدین منظور این اداره کل برنامه محوری هفته کتاب خود را در هفته فرهنگی شهرستان خوسف برگزار خواهد کرد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: بیش از یکصد و بیست جلد دیوان تازه چاپ شده ابن حسام خوسفی برای کتابخانه‌های عمومی خرید داری و به برگزیدگان هدیه داد خواهد شد.

حاجی ادامه داد: به منظور ترویج حماسه مذهبی اولین برنامه ابن حسام خوانی کشور را در خوسف و در زادگاه این شاعر بزرگ حماسی برگزار خواهیم کرد.

او در ادامه از برنامه‌های حاشیه‌ای این نشست مانند شعرخوانی، محفل ادبی و ... یاد کرد.

حسینی، فرماندار شهرستان خوسف با دعوت از دو دستگاه فرهنگی مهم خراسان جنوبی در خصوص برگزاری برنامه‌های هفته کتاب همزمان با هفته فرهنگی خوسف گفت: با تمرکز برنامه‌های فرهنگی مرتبط با کتاب و کتابخوانی در این شهرستان و به مناسبت هفته فرهنگی خوسف زمینه رونق این هفته را فراهم نمایید.

 کاشی، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز ضمن استقبال از طرح و پیشنهاد فرمانداری خوسف اعلام کرد: رونمایی دیوان جدید ابن حسام و حضور دکتر علیرضا قزوه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای ابن حسام از ماموریت‌های جهاد دانشگاهی در هفته فرهنگی خوسف خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.