سند راهبردی و عملیاتی شهرداری شهرکرد تصویب شد

سند راهبردی و عملیاتی شهرداری شهرکرد به تصویب اعضای شورای اسلامی شهرکرد رسید.

سحر شکرچیان سرپرست برنامه و بودجه شهرداری شهرکرد گفت: سند راهبردی و عملیاتی شهرداری تصویب شد که این سند پس از تایید فرمانداری و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مبنای عملکرد شهرداری شهرکرد خواهد بود.

وی افزود: این برنامه راهبردی با هدف برنامه مدار کردن شهرداری، ارائه یک چارچوب اصولی و راهنما برای شهرداری، کمک به ایجاد تحول در نظام برنامه ریزی توسعه شهری، کمک به مدیریت پایدار و مطلوب شهری تا سال ۱۴۰۷ مورداستفاده قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


شکرچیان اضافه کرد: برنامه‌ریزی راهبردی‌عملیاتی شامل دو سطح از برنامه‌ریزی است که بخش راهبردی آن چشم انداز ۲۰ سال آینده شهرکرد را مشخص و به حفظ کلیت شهر و ایجاد تعادل پویا میان روند‌های اصلی توسعه کالبدی، اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و تعیین اهداف کلان‌شهر متناسب با نیاز همه گروه‌های تأثیرگذار (ذی‌نفعان، ذی‌نفوذان) کمک می‌کند و بخش عملیاتی برنامه‌ها و پروژه‌های ۵ سال آینده شهرکرد را مشخص می‌کند.

وی اظهار داشت: موضوع اساسی در تدوین برنامه‌های راهبردی‌عملیاتی این است که این برنامه باید از یک‌سو، بین چشم‌انداز و آرمان‌های بلندمدت و از سوی دیگر، با اهداف عملیاتی یا اجرایی ارتباط منطقی برقرار کند؛ ازاین‌رو این مهم از طریق شیوه‌نامه ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با عنوان دستورالعمل تهیه، تصویب، اجرا و پایش برنامه راهبردی‌عملیاتی شهر و شهرداری در دست پیگیری و اقدام است.

شکرچیان با اشاره به ارکان اصلی برنامه شامل چشم‌اندازها، راهبردها، سیاست‌های اجرایی، اهداف عملیاتی و شاخص‌های کمّی ادامه داد: این سند می‌تواند به‌عنوان یک سند بالادستی جامع و عملیاتی در مسیر توسعه ۲۰ سال آتی شهر و شهرداری شهرکرد مبتنی‌بر امکانات موجود در مسیر تحقق چشم‌انداز‌های بلندمدت شهر با نگاهی عملیاتی‌تر در نظر گرفته شود.

وی ابراز امیدواری کرد: این برنامه علمی عملیاتی برای آینده شهر و شهرداری شهرکرد مفید واقع شود؛ چراکه زنده بودن و داشتن قابلیت به‌روزرسانیِ این برنامه، می‌تواند مؤثر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.