کشف بیش از ۴۱ هزار کیلوگرم کود قاچاق در میاندورود

۴۱ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم کود قاچاق در شهرستان میاندورود کشف و توقیف شد.

محمدباقر اسفندیاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود گفت: ۴۱ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم کود قاچاق در شهرستان میاندورود کشف و توقیف شد.

او افزود: کالا‌های ضبط شده شامل ۲۰ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم کود اوره، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم کود سوپر فسفات، یک هزار و ۹۰۰ کیلوگرم فسفات ساده، ۷۰۰ کیلوگرم کلرورپتاسیم و ۱۵ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم کود سولفات پتاسیم با ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۹۷۹ میلیون ریال بود که تحویل انبار اموال تملیکی استان شد و پرونده‌ها برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

اسفندیاری با بیان اینکه به طور کلی معامله هر کالایی در کشور که دولت آن را منع کرده باشد، قاچاق کالا نام می‌گیرد، گفت: کالا‌هایی که واردات و صادرات آن‌ها از دید قانون ممنوع است، اگر خرید، فروش و یا نگهداری شود، قاچاق محسوب می‌شود و کشاورزان نسبت به اینگونه فعالیت‌های غیرمجاز حساس باشند و به واحد بازرسی این مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان اطلاع دهند.

او افزود: این شهرستان دارای ۹ کارگزاری خرید و توزیع کود در بخش خصوصی است که زیر نظر این مدیریت مشغول بکار هستند و حواله‌های صادر شده از مراکز جهاد کشاورزی به کشاورزان منطقه توزیع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.