رئیس جمهور اندونزی نسبت به وضعیت فاجعه‌بار غزه هشدار داد

رئیس جمهور اندونزی در دیدار با همتای آمریکایی خود نسبت به وضعیت فاجعه بار در غزه هشدار داد و از بایدن خواست تا برای پایان دادن به آن تلاش کند.

جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی در دیدار با همتای آمریکایی خود نسبت به وضعیت فاجعه بار در غزه هشدار داد و از بایدن خواست تا برای پایان دادن جنایت در غزه اقدامات بیشتری انجام دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ویدودو رئیس جمهور اندونزی روز دوشنبه (به وقت محلی) در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند.

رئیس جمهور آمریکا در این دیدار، آغاز دوره جدیدی از روابط میان ایالات متحده و اندونزی را گرامی داشت و تاکید کرد: امروز ما در مورد ارتقای روابط دو کشور به بالاترین سطح همکاری و ایجاد یک مشارکت استراتژیک جامع گفتگو می‌کنیم.بایدن با بیان اینکه اندونزی در انتقال انرژی در جهان نقشی مهم و حیاتی دارد، اظهار امیدواری کرد که این دیدار، دوره جدیدی را در روابط ایالات متحده و اندونزی رقم بزند.

رئیس جمهور اندونزی نیز ایالات متحده را یکی از شرکای مهم این کشور توصیف کرد و افزود: دو کشور باید روابط خود را به معنای واقعی تقویت کنند.وی با بیان اینکه رابطه نزدیک جاکارتا و واشنگتن می‌تواند برای طرفین مفید و سودآور باشد، خاطرنشان کرد: ایالات متحده یک کشور بزرگ است که بر دیگر کشور‌ها نفوذ و تاثیر بسیار زیادی دارد.

ویدودو با تاکید بر اینکه اندونزی همیشه آماده همکاری با تمام کشور‌ها است و سعی می‌کند همیشه طرفدار صلح و انسانیت باشد، از ایالات متحده خواست که برای توقف جنایات در غزه و برقراری آتش‌بس در آن منطقه اقدامات بیشتری انجام دهد.

وی نسبت به وضعیت فاجعه‌بار غزه هشدار داد و با تاکید براینکه برقراری آتش‌بس در غزه به خاطر بشریت یک امر ضروری است، افزود: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود، در حالی که جان تک تک انسان‌ها ارزشمند و قابل احترام است و نباید بی‌تفاوت از کنار این جنایت گذشت.

رئیس جمهور اندونزی گفت: اکنون در غزه شاهد یک چالش بشردوستانه هستیم که برای پایان دادن به آن نیازمند تشکیل یک همبستگی جهانی با محوریت احترام به حقوق بشر می‌باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار