اعلام ۳ برنامه دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در خصوص تامین سلامت دختران

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌های این دفتر را در خصوص تأمین سلامت دختران دانش‌آموز را در سه محور اعلام کرد.

اعظم گودرزی در گردهمایی رؤسای ادارات سلامت و تندرستی استان‌های کشورکه با هدف هم‌افزایی و تجربه‌گردانی در شیراز برگزار شد، با اشاره به آمار قابل توجه دانش‌آموزان دختر در آموزش و پرورش، برنامه‌های دفتر سلامت و تندرستی وزارت در خصوص تأمین سلامت دختران را در سه محور دسته‌بندی کرد.

او، سلامت و بهداشت فضا‌های آموزشی و تامین منابع انسانی، آموزش و مهارت‌آموزی و خدمات سلامت‌محور به دانش‌آموزان دختر را از عناوین برنامه‌های دفتر سلامت و تندرستی وزارت در خصوص تأمین سلامت دختران عنوان کرد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، مبحث توجه به سلامت دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داد و گفت: وزارت آموزش و پرورش اهداف، برنامه‌ها، سیاست‌ها و فعالیت‌های خود را با استناد به اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری وسندتحول بنیادین آموزش و پرورش عملیاتی می‌کند.

گودرزی تأکید کرد: تمام تلاش ما بر این بوده است که با استناد به اسناد بالادستی و راهکار‌های مندرج در آن به ساحت‌های شش‌گانه تربیت سند تحول بنیادین به ویژه ساحت زیستی بدنی توجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این گردهمایی گفت: مأموریت اصلی آموزش و پرورش تربیتی انسان‌ساز در تراز تمدن حضرت مهدی (عج) است.

محمدخلیل عسکری تصریح کرد: برای ساخت انسان در تراز تمدن اسلامی و تراز افق ١۴٠۴ و همچنین تربیت دانش‌آموزان در این تراز، تربیت چندساحتی مورد نظر است و، اما یکی از ارکان اصلی تربیت حفظ سلامت جسمی دانش‌آموزان است چراکه سلامت روح نیز منبعث از سلامت جسم است.

او اظهار کرد: فرهنگ‌سازی نیز در آموزش و پرورش بر اساس مأموریت ذاتی که دنبال می‌کند رسالتی مهم است و باید مسئله سلامت و پیشگیری را در سطح جامعه به عنوان یک فرهنگ نهادینه کند. در همین راستا می‌توان از ظرفیت دانش‌آموزان با تاثیر بر همسالان شان و تاثیر بر خانواده و جامعه و مخاطبین استفاده کرد تا پیام‌رسان خوبی در انتقال فرهنگ سلامت باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار