معبر سامانه پیامک مشکلات مناسب‌سازی معابر کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : در بحث مناسب‌سازی معابر به عنوان یک سازمان مطالبه‌گر با هیچ سازمان دولتی رودربایستی نداریم، شهروندان مشکلاتی که در سطح شهر و منطقه خود می‌بینند به سامانه معبر پیامک کنند.

بهزاد شهبازی، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با تأکید بر لزوم مناسب‌سازی فضای شهری، گفت : کرمانشاه امسال به‌عنوان هفتمین استان پیر کشور معرفی شده است.

وی تعداد سالمندان بالای ۶۰ سال استان کرمانشاه را ۲۴۶ هزار نفر (۱۱۶ هزار مرد و ۱۳۰ نفر زن) اعلام کرد و گفت: این جمعیت آمار بالایی است و روز به روز به سمت پیری پیش می‌ریم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کرمانشاه سال گذشته رتبه هشتم سالمندی ایران را داشت و امسال هفتمین استان پیر کشور شدیم.

شهبازی اشاره‌ای به جامعه ۵۰ هزار معلولان استان داشت و گفت: در مجموع وجود سالمندان، جامعه محرومان، زنان باردار و... می‌طلبد که به مناسب‌سازی فضای شهری توجه ویژه‌ای شود.

وی در این رابطه بهزیستی را به عنوان سازمان مطالبه‌گر معرفی کرد و افزود: بخشی از امتیازت جشنواره شهید رجایی به بحث مناسب‌سازی اختصاص دارد که در این خصوص به عنوان یک سازمان مطالبه‌گر با هیچ سازمان دولتی رودربایستی نداریم، البته عمدتا دستگاه‌ها رعایت می‌کنند و در شهر کرمانشاه سمت بهتر رفتن در پیش است، اما در شهرستان‌ها کمان‌کان مشکلات جدی در این زمینه داریم.

شهبازی از معرفی سامانه‌ای به نام «معبر ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲» سخن گفت و تصریح کرد: شهروندان در این سامانه درخواست خود را از مدیران دستگاه اجرایی و بهزیستی مطالبه کنند.

وی با اشاره به خدمات اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خاطرنشان کرد: ۱۲۳ یک اورژانس اجتماعی شبانه‌روزی است؛ شهروندان درخواست خود را در رابطه سالمندآزاری، کود‌ک‌آزاری، همسرآزاری، مشکلات حاد خانوادگی، موضوع خودکشی و... اطلاع‌رسانی کنند تیم سیار در اسرع‌وقت در محل حاضر خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.