راه‌اندازی بندر سیریک اقدامی ارزشمند در توسعه اقتصادی دریامحور است

راه‌اندازی بندر سیریک اقدامی اقدامی ارزشمند در بهره‌گیری از ظرفیت‌ دریا ایجاد قطب‌های توسعه دریایی پیشران در سواحل و پس‌کرانه‌ها است.

حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بازدید میدانی از روند احداث بندر سیریک گفت: بندر سیریک که با اقتصاد دریامحور و معیشت مردم سروکار دارد، در راستای سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی درحال احداث است. 

او گفت: در پنج‌ماهه امسال و از زمان آماده‌سازی پسکرانه این بندر راهبردی در حوزه شرق استان پیشرفت آن به بالای ۹۰ درصد رسیده است.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بندر سیریک با ۵۱ هکتار مساحت و ۳۶ هکتار حوضچه با پنج اسکله رمپ طراحی شده است.

عباس‌نژاد گفت: درحال حاضر سه اسکله رمپ این بندر نصب شده و ۲ اسکله بعدی نیز به زودی نصب خواهد شد.

راه‌اندازی بندر سیریک اقدامی ارزشمند در توسعه اقتصادی دریامحور

او گفت: این طرح مهم و راهبردی در حوزه اقتصاد دریامحور و توسعه معیشت ساحل‌نشینان حوزه شرق استان در سفر رییس جمهوری به هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان نیز از اقدامات انجام شده برای توسعه این بندر بعد از ساخت اسکله‌های بتونی، به نصب چند رمپ فلزی اشاره کرد.

 محمدحسینی تختی گفت: نصب این تجهیزات در زیرساخت ارتباط تجاری بسیار موثر بوده و زمینه تخلیه و بارگیری در زمان مناسب برای بهره‌برداری بیشتر از زمان جزر و مدی دریایی و حوزه عملیاتی بندر فراهم می‌کند.

او گفت: یکی از کمبودها که به عنوان مطالبات عمده مردمی و یکی از اقدامات شاخص مهم سازمان بنادر که کار را نهایی کرد، موضوع آسفالت از ابتدای ورودی بندر بوده که بخش عمده آن متناسب سازی برای بهره‌برداری عموم مردم است. 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، احداث بندر سیریک و توجه به توسعه زیرساخت‌های آن را اقدامی مهم در راستای توسعه بنادر کوچک و توسعه اقتصاد دریامحور که از سیاست‌های اصلی سازمان بنادر و وزرات راه و شهرسازی است، عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.