لیمو و خرمای زاهدی قیروکارزین فارس آماده ثبت در میراث جهانی

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان قیروکارزین آمادگی داریم که در آینده شاهد رونمایی از ثبت میراث جهانی لیمو و خرمای زاهدی قیروکارزین در فائو باشیم.

مجیدرضا پاکاری مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی فارس در نخستین جشنواره مرکبات و نخیلات شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: این شهرستان یکی از قطب‌های باغبانی کشور است و با توجه به ظرفیت آن آمادگی داریم که در جشنواره‌های آینده شاهد رونمایی از ثبت میراث جهانی لیمو و خرمای زاهدی قیروکارزین در فائو باشیم.

او تصریح کرد: با ثبت جهانی محصولات باغی قیروکارزین، ظرفیت خوبی برای معرفی محصولات کشاورزی در سطح بین‌المللی ایجاد می‌شود.

او با بیان اینکه جشنواره‌ها فرصتی برای معرفی توانمندی‌های این شهرستان است، ادامه داد: ایجاد تشکل‌ها و زنجیره‌های ارزش موجب چند برابر شدن ارزش افزوده محصولات کشاورزی و ایجاد درآمد پایدار برای بهره برداران حوزه کشاورزی شود.

پاکاری بیان کرد: سازمان جهادکشاورزی با توجه به بحران منابع آبی و محدودیت‌های ناشی از آن در حال برنامه ریزی برای توسعه کشت‌هایی است که ارزش‌افزوده و اقتصادی بالا و نیاز آبی کمتری داشته باشند.

پاکاری همچنین به موضوع توسعه کشت‌های گیاهان دارویی قیروکارزین پرداخت و افزود: استفاده بهینه از منابع تولید و همچنین حفظ منابع آب می‌تواند ارزش اقتصادی به دنبال داشته باشد.

او گفت: سازمان جهادکشاورزی آمادگی دارد از سرمایه گذاری در ایجاد زنجیره‌های ارزش، صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری و توسعه کشت گیاهان دارویی حمایت کند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با توجه به شرایط اقلیمی خاص و منحصر به فرد فارس بیان کرد: این استان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است که با بیش از ۳۷۰ هزار هکتار باغ، رتبه نخست در تولید محصولات باغی کشور را کسب کرده است و ویترین باغبانی کشور به شمار می‌آید.

شهرستان قیروکارزین در ۱۸۴ کیلومتری از شیراز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.