افکار عمومی آمریکا خواهان آتش بس فوری در غزه

نظرسنجی‌های جدید در آمریکا نشان می‌دهد بیشتر مردم این کشور از آتش بس فوری در غزه حمایت می‌کنند.

لابی‌های صهیونیست در آمریکا بسیار فعال بوده و رسانه‌ها و ساختار سیاسی در این کشور را در اختیار دارند. به همین دلیل تعجبی ندارد که افکار عمومی به سمت حمایت از اشغالگری صهیونیست‌ها هدایت شود. با این حال، جنگ غزه و کشتار مردم فلسطین نظر عموم مردم ایالات متحده را در این زمینه تغییر داده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، نظرسنجی‌های جدید در آمریکا نشان می‌دهد بیشتر مردم این کشور از جنگ غزه ناراحت بوده و خواستار آتش بس فوری هستند. 

طی نظرسنجی جدیدی که از سوی موسسه رویترز – ایپسوس انجام شده، تنها ۳۲ درصد از پرسش شوندگان اعلام کرده اند که آمریکا باید از اسرائيل حمایت کند. این آمار در روز‌های ۱۲ و ۱۳ اکتبر که تنها چند روز از آغاز جنگ گذشته بود ۴۱ درصد بود. 

این در حالی است که ۶۸ درصد پرسش شوندگان اعلام کردند موافق درخواست از اسرائيل به منظور استقرار آتش بس در غزه و مذاکره هستند. ۳۹ درصد از آن‌ها می‌گویند آمریکا باید در روند مذاکرات در موضع بی طرفی قرار بگیرد. در حالى که یک ماه قبل ۲۷ درصد طرفدار بی طرفی آمریکا در این منازعه بودند.

۱۵ درصد نیز معتقدند واشنگتن اصلا نباید در این موضوع مداخله می‌کرد. 

گرچه ایالات متحده کشوری طرفدار رژیم صهیونیستی معرفی می‌شود، اما تنها ۳۱ درصد از پرسش شوندگان موافق ارسال تسلیحات به اسرائيل بوده اند.

برچسب ها: جنگ غزه ، آمریکا ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار